Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#71575Nevrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2023, před rokem

Marta Jurkovičová

Znění stížnosti

Už jsem psala v minulé stížnosti toto:Lidl mi vrátil peníze na špatný účet, prý jsem jej zadala špatně já. I kdyby ano, tak jsem chtěla po Lidlu, aby pořešil platbu znovu a vyžádal si ji zpátky od chybného příjemce platby. Na zákaznické lince mě pořád nutí, ať si vyžádám platbu sama, jenže nejsem odesílatel platby a na nic takového nemám právo. Samozřejmě jsem kontaktovala i svou banku a napsali mi, že si to musí vyžádat banka Lidlu. Nikdo se mnou nechce řešit vrácení peněz. Chtěla jsem kontakt na finanční oddělení, účetní nebo kohokoliv, kdo tomu rozumí, než dotyčný na zákaznickém servisu. Oni prý platbu poslali a hotovo.Neochota problém vyřešit. Nevím, kam jinam se obrátit. Mám nárok na vrácení peněz, mylná platba není nic ojedinelého.



peníze stále nemám, nikdo mi řádné informace nedal. Účet na který Lidl peníze zaslal opravdu neexistuje, takže se platba musela dávno vrátit.
Nicméně od 18.10. řeším další dobropis zboží za 599,- 18.10.2023 jsem zadala číslo účtu, kam se mají peníze poslat. Nic se nedělo, tak jsem 30.10.2023 psala na zákaznický servis a napsali, že nemají moje číslo účtu, proto nemohli peníze zaslat, přitom po mě chtěli číslo účtu 18.10.! 31.1.2023 mi napsali, že peníze odešlou. Takže mi Lidl nevrátil celkem 1755,- Kč. Nikdo na moje urgence nereaguje.


Produkt

číslo zákazníka:1360032509. Chybí peníze za objednávku: 3262143253(599,-), 3261985869(1156,-)


Požadované řešení

ŘEŠENÍ NENÍ, ŽE MI LIDL NAPÍŠE, ŽE JE TO V ŘEŠENÍ!! Zákaznický servis mi nedal žádné konkrétní informace! Vždy napíše, že se to řeší, ale čekám na vrácní peněz od 18.10.!!!!!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2023 15:19, před rokem

Stížnost ohledně nevrácení platby za první objednávku je již řešena po ID 71364.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud spotřebitelka poskytla součinnost (číslo účtu) včas, domníváme se, že není důvod pro pozdržení platby.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2023 07:22, před rokem

Dobrý den, paní Jurkovičová. Pro vrácení peněz plyne dle zákona 14denní lhůta od data přijetí vrácené zásilky. Jakmile bude zboží u Vaší objednávky naskenované, obdržíte potvrzení o vrácené zásilce a dobropis. V případě dalších dotazů či komplikací prosím kontaktujte náš zákaznický servis prostřednictvím kontaktního formuláře na našich webových stránkách či telefonicky, kde se Vám rádi budeme věnovat. Odpověď s bližšími informacemi obdržíte od odpovědných kolegů na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v objednávce. Hezký den Váš tým Lidl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.11.2023 07:24, před rokem


Marta Jurkovičová

Dobrý den, ano v pondělí mi peníze konečně dorazily: A co ta předešlá objednávka? Stále čekám na vrácení 1156,- Které jste poslali na NEEXISTUJÍCÍ ÚČET!!!!! Na to mi pořád nikdo neodpovídá!!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2023 10:36, před rokem

Mrzí nás, že na peníze stále čekáte. My zde na dTestu bohužel nemáme možnost nahlédnout do evidence objednávek. Kontaktujte prosím náš zákaznický servis prostřednictvím kontaktního formuláře na našich webových stránkách či telefonicky, kde se Vám rádi budeme věnovat. Děkujeme za pochopení. Omlouváme se Vám za komplikace a věříme, že vše bude nakonec vyřešeno k Vaší spokojenosti. Hezký den Váš tým Lidl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.11.2023 10:43, před rokem


Marta Jurkovičová

několik dnů píšu denně na zákaznický servis! Pořád jsem nedostala informace, které požaduji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2023 11:54, před rokem

Mrzí nás, že na peníze stále čekáte. My zde na dTestu bohužel nemáme možnost nahlédnout do evidence objednávek. Kontaktujte prosím náš zákaznický servis prostřednictvím kontaktního formuláře na našich webových stránkách či telefonicky, kde se Vám rádi budeme věnovat. Děkujeme za pochopení. Omlouváme se Vám za komplikace a věříme, že vše bude nakonec vyřešeno k Vaší spokojenosti. Hezký den Váš tým Lidl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.11.2023 11:56, před rokem


Marta Jurkovičová

Hodnocení:

Komentář: neochota jakkoliv řešit situaci. Chtěla jsem určité informace k platbě, protože mi stále nevěří, že poslali peníze na neexistující účet, ale z LIDL strany nezájem, neochota a ještě arogantní chování.