Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zakoupila jsem 6 vstupenek na představení WE WILL ROCK YOU, které se mělo konat 18. dubna 2020 19.00, Sobota. Každá vstupenka stála 590Kč. Vstupenky v celkové hodnotě 3 540Kč. Představení bylo přesunuto na 17.04.2021 19:00 a následně na 03.11.2023 19:00. Emailem jsem obdržela sdělení, že vstupenky zůstávají v platnosti pro náhradní termín. Rovněž sdělili, že vstupené se nevrací, jelikož se představení neruší. Dnes jsem zjistila, že je představení zrušeno a TicketArt je v insolvenci. Prosím, o navrácení peněz. Na internetu jsem se dočetla, že se mělo žádat během insolvenčního řízení, ale o tom nás nikdo neinformoval a opravdu každý den nehledám na internetu, zda někdo nešel do konkurzu a neměla bych se o své peníze přihlásit.
Prosím, jak je možné řešit?
Vrácení celkové částky zakoupeného vstupného
Vrácení celkové částky zakoupeného vstupného
|
Tweet |
Za „běžných“ okolností by měl spotřebitel právo na vrácení peněz, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta. Ze strany poskytovatele by se jinak jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť k zadržování částky nemá právní nárok.
Společnost 30. 6. 2021 na svých stránkách (https://vstupenky.ticket-art.cz/) oznámila, že na sebe vyhlásila tzv. mimořádné moratorium, upravené v § 127a insolvenčního zákona. V případě vyhlášení mimořádného moratoria je společnost částečně chráněná proti svým věřitelům, ale dále může provozovat svoji podnikatelskou činnost.
Nicméně dne 23. 9. 2021 se situace změnila a usnesením Městského soudu v Praze byl vyhlášen konkurs. Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 23. 11. 2021 (z veřejně dostupných zdrojů: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=C8279A750B543FADE05333F21FAC264F) a k pozdním podáním se nepřihlíží.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osoby pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Jestliže spotřebitel neuplatnil svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.