Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#71588Neakceptování odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení 30 dní na vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2023, před rokem

Dana Kupcová

Znění stížnosti

Reklamovala jsem pračku dle datart návodu, poslala jim reklamační formulář. Bylo mi řečeno abych se obrátila rovnou na výrobce pračky Hoover. Snažila jsem se velmi, ale telefonický kontakt byl nemožný, kontakt přes formulář velmi vázl, nelze se spojit přímo emailem. Když na formulář přišla odpověď, kde chtěli doplnění, tak na email nešlo odpovědět, takže jsem musela posílat další formulář a znovu čekat. Po několika dnech mi přišla odpověď, že můj případ přidělili konkrétnímu servisu, ale nic se nedělo. Po třiceti dnech jsem psala na datart, že reklamace nebyla vyřízena a chci odstoupit od smlouvy. Chtěli po mně nějaký servisní protokol, který nemám, protože vůbec neproběhl kontakt se servisem. Po radě dtestu jsem dle vzoru sepsala oficiální odstoupení od smlouvy a spolu s fakturou a reklamačním protokolem jsem ho odeslala na datart. Opět přišla odpověď, že potřebuji servisní protokol. Nabídli mi i variantu, že mohu reklamaci vyřídit přímo s nimi (jakože znovu?) a odvést pračku do nějakého pražského servisu, což je pro mě víceméně nereálné.


Produkt

pračka vrchem plněná Hoover výrobní číslo výrobku ***


Požadované řešení

Ráda bych odstoupila od kupní smlouvy a dostala zpět peníze, po těchto peripetiích už nemám moc v tuto značku důvěru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2023 15:36, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamace je přitom podaná již samotným oznámením podnikateli, že je věc vadná.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2024 11:39, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.