Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Ode dne 2.7. měly být na prodejnách Penny marketu lavičky - 2 druhy, projeli jsme s manželem 3 tyto jmenované prodejny v okolí bydliště - Petřvald, Rychvald, Orlová - a v žádné prodejně nebyla daná lavička o kterou jsem měla zájem. Proč se v letáku nabízí zboží, které do obchodu vůbec není dodáno? Děkuji za odpověď. Není to poprvé, kdy akční zboží nebylo na prodejnách již první den akce a to již v ranních hodinách.
Přála bych si, aby nabízené zboží bylo buď ve více kusech a pokud nabídka trvá pár dnů, tak aby těch pár dnů bylo toto zboží možné zakoupit či objednat.
|
Tweet |
Co se týká letákových akcí a nedostupnosti akčních výrobků, může být na takové jednání nahlíženo jako na zakázanou klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele, konkrétně vábivou reklamu. Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Zda ve stížnosti uvedená provozovna společnosti Penny Market s.r.o. porušuje zákaz vábivé reklamy dle přílohy 1 písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může prověřit příslušný krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní k výkonu dozoru.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.