Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 30.10.2023 - odjezd v 14, 39 hodin - jsem cestovala vlakem z Golčova Jeníkova do stanice Praha Libeň. Pracovnice stanice Golčův Jeníkov mi naúčtovala jízdné placené kartou, vystrčila z malého okénka terminál na placení kartou a sdělila mi, že karta není přijata. Vzhledem k tomu, že jsem žádala o platební kartu novou, domnívala jsem se, že karta již je zablokována. Poté jsem použila kartu novou. Platba dle pracovnice proběhla a vydala mi jízdenku. Zřejmě však špatně slyšela a jízdenku vystavila na částku 80 Kč (8 jízdních pásem PID a ne na mnou požadovanou částku 90 Kč - 9 jízdních pásem). Domnívala jsem se, že předchozí platbu stornuje, peníze se mi vrátí na účet a vystaví novou jízdenku. Překvapilo mne. že ihned vystavila jízdenku na částku 90 Kč a předala mi ji. Nedala mi žádný doklad o zaplacené kartou. Vzhledem k tomu, že vlak již přijížděl, neměla jsem možnost situaci na místě řešit i vzhledem k tomu, že pracovnice stanice města Golčův Jeníkov byla velmi nepříjemná a nekomunikovala se mnou. Na svém platebním účtu jsem nyní zjistila, že platba proběhla dvakrát. První platba, o které Vaše zaměstnankyně tvrdila, že neproběhla vinou špatné platební karty, proběhla normálně. Další platba proběhla následovně. Vinou Vaší zaměstnankyně jsem tedy zaplatila místo 90 Kč částku 170 Kč. Pracovníci přijímající platební karty jsou dle mých informací povinni předat kupujícímu doklad o zaplacení kartou, což Vaše pracovnice neudělala. Žádám o přešetření této situace a vrácení částky 80 Kč na můj účet. Došlo dle sdělení právníka k pochybení na Vaší straně.
L. Lupínková
Dvakrát zaplacené jízdně, nepravdivé informace pracovnice ČD.
Vrácení částky 80 Kč na můj účet
|
Tweet |
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.