Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
V květnu mne telefonicky oslovila firma Helvetia DM/Pet a nabídla mi vzorek krmiva pro psa zdarma.
Včera jsem dostal SMS, že jsem dosud neuhradil balné a poštovné, a vymáhají po mě částku 1231,87 Kč.
Chtěl bych se zeptat, jestli mám tuto částku zaplatit, a jestli to nebude bráno jako souhlas s dalšími dodávkami krmiva, o které nemám zájem.
Budu rád za jakoukoliv radu, protože se nenacházím v Evropě a těžko se mi takto na dálku cokoliv řeší.
Děkuji
Petr N
Nabídka vzorku zdarma
Prosím o radu, jak postupovat.
|
Tweet |
Pokud bylo spotřebiteli při objednávce sděleno, že zboží bude zdarma, neměl by být povinen za něj následně platit. Obecně totiž platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku.
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o. a upozornit společnost na to, že spotřebiteli byl vzorek nabídnut zdarma, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit.
Spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů, aby spotřebitel již nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu Hostivařská 133/64, 10200 Praha. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Nehybo,
rádi bychom Vás ujistili, že naše prodeje probíhají výhradně po oboustranné domluvě, vždy s dodržením obchodních podmínek, které jsou každému neustále k dispozici na stránce https://www.petgourmet.cz/vseobecne-obchodni-podminky/.
Vaši situaci určitě prověříme, jen potřebujeme dohledat Vaši zákaznickou kartu. Prosím o zaslání zákaznického čísla, adresy, telefonního čísla nebo e-mailové adresy. Na základě těchto údajů dohledáme údaje o objednávce a budeme moci prověřit i objednávkový hovor.
Pro rychlejší vyřešení Vašeho požadavku doporučujeme využít zákaznickou linku +420 234 099 899, kde jsme k dispozici každý všední den od 8:00 do 17:00.
S pozdravem
Zákaznický servis PetGourmet
Dobrý den
Jak jsem již po telefonu sdělil MBAC (?) nenacházím se v Evropě. Veškeré kontakty jsou možné pouze po internetu - e-mailem.
Prosím tedy o zaslání (e-mailem) faktury s uvedením částky za poštovné a balné, a dále částky za penále. Tím se chci vyvarovat situace, kdy zaplacením to bude PetGourment brát jako souhlas se zasíláním dalších granulí, a jako souhlas s nakládáním mých osobních údajů - viz obchodní podmínky.
Děkuji
Petr Nehyba
pnehyba@seznam.cz
(+420 724 315 188) +221 772917436
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby na vyjádření spotřebitele mohla reagovat.
Vážený pane Nehybo,
na Váš e-mail jsme Vám zaslali nahrávku objednávkového hovoru a fakturu dle Vašeho požadavku.
V případě dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit.
Zákaznický servis PetGourmet
Dobrý den
V příloze posílám scan ústřižku složenky, že částka z faktury byla zaplacena 9.11. 2023.
Tímto považuji celou záležitost za vyřízenou.
Petr Nehyba
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.