Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
21.10. jsem v pobočce Planeo vyzvedla přes e-shop Planeo objednanou televizi. Bohužel při rozbalení doma se na ní objevila tenká čára přes obrazovku, proto jsem jela fotku ukázat do prodejny (bydlíme nedaleko) a paní prodavačka říkala, že je to závada, tak jsem se vrátila a dovezla tv. Po rozbalení na prodejně se závada projevila mnoha čarami po celé obrazovce a prodavač mi řekl, že jsme si museli obrazovku promáčknout my (ač ji vytahoval on a viděl fotku, že doma takto poškozená nebyla). Závada však byla pod samolepkou z prodejny (energentický štítek), tudíž byla skrytá a není možné říct, že tam nebyla , bohužel se projevila po manipulaci s tv, na prodejně pravděpodobně ne. Byla vystavena mimo mou výšku a bez brýlí nemohu 100% říct, že tam nějaká tenká čárka již nebyla. Ponechali si tv k posouzení a později mi reklamaci zamítli. My jsme ji vytahovali a drželi v igelitovém pytli, ne za obrazovku, tak jak byla zabalená z prodejny, takže je vyloučené, že bychom ji nějakým způsobem promáčkli. Domnívám se, že při lepení samolepky na prodejně se tam muselo dostat nějaké smetí, které při pohybu a balení a vybalování televizi poškodilo nebo se prostě jednalo o vadu z výroby, ostatně i při lepení samolepky ji musel někdo nějakým způsobem přitlačit a mohla tak vzniknout vada, která se při manipulaci zhoršila. Při vyřizování reklamace však toto nebylo připuštěno. Prodavač i jeho tým mě a můj doprovod začali navádět k pojišťovacímu PODVODU, což mě šokovalo, prý abych se zeptala kamaráda nebo sousedů, jestli nemají pojistku "na blbost", aby řekli, že tv u nás rozbili.
Televizor TCL 55C649
Výměna za bezvadný kus TV, omluva za navádění k podvodu
|
Tweet |
Spotřebitelům doporučujeme si vždy zkontrolovat zboží při převzetí, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Prodávají tedy v každém případě musí prokázat, že zboží bylo předáno spotřebiteli bez vad.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.