Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#71655Banner

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2023, před rokem

Karel Vojta

Znění stížnosti

Při pokusu o získání clubcard na mobilním telefonu v prodejně LIDL jsem postupoval podle návodu z vašeho letáku za pomoci vaší pracovnice. Aby bylo možné pokračovat dál, musel jsem odkliknout tlačítko FUNNER, co mi nic neříkalo, ale jiná možnost nebyla. Zkoušeli jsme to vícekrát. S ohledem na to, že byla přítomna vaše pracovnice, asi jsem postupoval správně. Nepovažuji umístění takového banneru za vhodné. Nejde mi o to, že jsem přišel o pár stovek za službu, kterou nechci, ale o ztrátu důvěry v solidnost fy. LIDL


Požadované řešení

Odstranit nevhodné bannery.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2023 17:30, před rokem

V tomto případě si nejsme jistí, co se skutečně stalo. Z popisu stížnosti nám vyplývá, že spotřebitel při registraci do aplikace Lidl Plus klikl na banner či reklamu, na základě které mu následně byla stržena částka v určité výši. Problematického jednání by se v takovém případě dopouštěl poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasoval platbu.

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny i znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se spotřebitel může s podnětem obrátit (coi.cz/podatelna).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2023 13:47, před rokem

Dobrý den, pane Vojto. Při registraci do aplikace Lidl Plus, není od uživatelů vyžadována žádná platba. Užívání aplikace je zcela bezplatné. Domníváme se, že jste se stal obětí podvodu, nikoliv však od naší společnosti. S pozdravem Lidl Česká Republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 13:43, před rokem

Děkujeme společnosti za vyjádření. Spotřebitel nás informoval, že chtěl pouze upozornit na tuto skutečnost a stížnost tímto považuje za uzavřenou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.