Společnost


OBI Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71665Neschopnost personálu, neposkytnutí informace o výrobku zákazníkovi, výhružka fyzického napadení zákazníka ze strany ochranné agentury

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2023, před rokem

Filip Houdek

Znění stížnosti

Nevím, zda se obracím na správná místa; pokud ne, prosím dejte vědět, kam se obrátit mohu.
Vše se týká jednoho výrobku - sifonu, který se prodává jako set se dřezem zn. Franke, jejíž je firma Obi Česká Republika s.r.o. (dále Obi) distributorem. Dřez samotný mám již 17 let, avšak z technických důvodů jsem (odborně) musel rozebrat jeho sifon, skládající se z několika dílů. Po jeho opětovném složení přestaly (pochopitelně) těsnit původní těsnící gumičky v jeho spojích, neboť byly staré, vytvrdlé a zpuchřelé a mechanickým uvolněním své vlastnosti ztratily. V pátek 3. listopadu 2023 v podvečer okolo 17. – 18. hodiny vydal jsem se tedy k distributorovi zn. Franke, firmě Obi do provozovny Praha – Roztyly, abych sehnal sadu nových těsnění. Pro velkou variabilnost jednotlivých produktů jsem s sebou vzal dotyčný sifon za účelem co nejpřesnější specifikace zboží, jenž potřebuji. Regál s těsněními, který ale neobsahoval sadu pro můj výrobek, je ve veřejně dostupné části. Avšak samotné dřezové sifony se prodávají pouze jako sety s novými dřezy, jsou uloženy ve veřejně (tzn. zákazníkovi) nepřístupném skladu a jejich vydání je podmíněno osobní obsluhou prodavače. Příslušného prodavače jsem proto ihned počal hledat, což se mi podařilo asi po 15 minutách. Ten mi sdělil, že k těmto dřezům samostatně těsnění neprodávají, jakož ani tento konkrétní model sifonu, a že jedině musím projít v regálu s těsněními sáčky s jejich sadami, a z nich příslušná těsnění nakombinovat. Podotýkám, že toto zřejmě sice není jejich povinnost, ale je to přinejmenším solidní, a nebo alespoň poskytnout zákazníkovi informaci, kam se má s žádostí o náhradní díly k prodávanému výrobku obrátit, to už by prodávající měl. Prodavač to ale nedokázal a zavedl mě k regálu s těsněními, kde mi vyhledal sadu, která obsahovala podobná těsnění, avšak rozměrově a tvarově odlišného profilu (takže jejich kompatibilita s mým výrobkem vůbec není jistá), a řekl, že tohle by mi mělo stačit. Odešel jsem od regálu směrem k pokladně, a cestou jsem si všiml, že mi dal rozměr DN50, což bylo špatně, neb můj sifon byl rozměru DN40. A tak jsem se vrátil k regálu, svlékl si i bundu a mikinu a zavěsil ji na regál, protože v přetopeném objektu mi bylo nesnesitelné horko, a začal hledat vhodné jiné sady s těsněními, porovnával je se svým sifonem a vybíral jiné odhadem použitelné. To mi trvalo snad 20 minut. Dokonce mezitím přišla nějaká paní prodavačka (jak se později ukázalo, jednalo se o vedoucí oddělení), při průchodu okolo mě i nenápadně pozdravila a několik metrů ode mě začala sama zdánlivě něco prohlížet v regálu (fingovala - později se ukázalo, že si byla mě prohlédnout). Pak zase odešla, já pobral vybrané jiné sáčky s těsněními a vydal se k pokladně zaplatit. Řádně zaplacená útrata za tato nejistá těsnění, a ještě za malý kanystr se směsí do ostřikovačů, jenž jsem příležitostně též koupil, mě vyšla přes 800,- korun, čili nic levného. Při odchodu mi však zastoupil cestu oproti mně vyšší statný pán mávající nad hlavou průkazem, představil se mi jako ostraha objektu a požádal mě, abych s ním šel stranou. Prohřešení jsem si nebyl vědom, nicméně už proto, že vím, že tito pracovníci bývají obvykle rozumu mdlého, a jakákoliv revolta z mojí strany proto nemá smysl (což neznamená, že nevím, jaká máme oba práva), nikterak jsem se nevzpouzel, naopak jsem odpověděl, že samozřejmě (tušil jsem nějakou banalitu, jaká se snadno a rychle v dobrém vysvětlí) a vyptával jsem se, o co jde, zda nějaký problém, nebo co jsem provedl. Odpověděl: „No pojďte, tady se s Vámi bavit nebudu – tamhle za dveřma“. Již to mi bylo krajně nepříjemné, vědom si toho, že mne odvádí zjevně mimo kamerami monitorovaný prostor, snad jako kdyby k něčemu došlo, aby na to neměl zaznamenaný důkaz, jak se co stalo, což myslím, že by si dovolit neměl. Za dveřmi mi následně začal „slušně“ vysvětlovat, že mají natočeno, jak jsem si tu trubku, co mám v tašce, do ní schoval a nezaplatil, že prý mě viděla i vedoucí oddělení jakožto svěděk, a že ona byla tím, kdo ho upozornil a požádala o zjednání pořádku, začal požadovat, abych jim ji vrátil, pokud od ní nemám doklad o tom, že byla zakoupena jinde, jinak jsem porušil bezpečnost jejich sortimentu, protože ji tam nemám co nosit, a pokud ano, mám ji nechat u pokladny označit kontrolními štítky, a že ať tohle příště nezkouším, protože on je ještě slušný, ale má tam ostřejší kolegy, a kdyby prý mě zastavili oni, tak mě chytnou za límec, odvedou, ještě mi tou trubkou dají přes ústa, rovnou na mě zavolají Policii a vůbec se se mnou nebudou bavit, tak abych si prý ještě vážil toho, jak on je slušný. No mohu říct, že jelikož byl fyzicky silnější než já, nebylo mi to vůbec příjemné, jakož i vědomí, že agentury tohoto typu mnohdy zaměstnávají taková zvláštní individua, která jsou toho skutečně schopna a na nějaká naše vzájemná práva absolutně nehledí. Pánovi jsem tedy začal vysvětlovat, že to celé je nesmysl, že tu trubku, respektive sifon, jsem si přinesl jako vzor, že moje je, účet od ní po 17 letech pochopitelně nemám, zato jsem mu ji i předložil k prohlédnutí, že A) je plná šlemu ze splašků, které jí celá léta protékaly, pročež jsem ji považoval jako vlastní majetek s prodávaným zbožím natolik nezaměnitelný, že nesmyslnost jejího nelegálního nabytí z jejich sortimentu je zcela jednoznačná, B) že sám prodavač mi řekl, že tyto sifony nemají, takže když mě vedoucí oddělení podezřívá, že kradu, aby si tento fakt také laskavě zjistila, a C) že i kdybych tohle připustil, tak to ani nemám fyzicky jak sebrat, neboť sifony ke dřezu vydává výhradně jako součást sady prodavač oddělení, a bez něho já se ani nemám jak kam dostat, abych takovou věc vůbec odcizit mohl, takže to celé je vykonstruovaný nesmysl, který nemá hlavu ani patu. Dále jsem pánovi z ostrahy dodal, že může být v klidu, že Policii klidně zavolat může, já žádný přečin nespáchal, a že aby si byl jist, že kdyby se mě někdo z ochranky chtěl jenom dotknout, tak že zaručeně policie přijede, neboť nezavolá-li ji pracovník ochranky, zavolám ji pro zjednání pořádku já sám. Na to uzavřel pracovník ochranky naši debatu vysvětlením, že pro takové věci vůbec nemám chodit k nim, že oni jsou pouze „Obi na drobnosti“, a že kompletní sortiment mají v Obi ve Štěrboholech. Ještě jsem dodal, aby byl v klidu, že k nim už nepůjdu rozhodně nikdy, a byl jsem vypuštěn. Pak se mi celý incident znovu přehrál v hlavě. Nejen že nedovedou poskytnout k výrobku náhradní díly nebo podat informaci, kde se po nich mám shánět a ještě se prodavači před klienty schovávají. Ta paní prodavačka-vedoucí, která si mě přišla nenápadně prohlédnout, aby mě následně udala, ta je tam od toho, aby zákazníkům pomáhala řešit jejich potřeby, pokud si nevědí rady, takže když tak dobře viděla, jak v tom regálu 20 minut tápu, že evidentně „něco je“, tak měla v první řadě přijít za mnou, dotázat se zda něco nepotřebuji, jestli mi může nějak poradit, čímž bych jí starý sifon poskytl k prohlédnutí, tak jako jejímu podřízenému prodavači, který mi prve dal nevyhovující rozměr, čímž bych její nevyslovené pochyby rovnou vyvrátil, a ne aby se ke mně přichomýtla ve stylu pomocného agenta a nechala mě zadržet. A potom jsou tu ty výhrůžky zcela neoprávněného fyzického napadení ze strany ostrahy objektu. Nezlobte se, ale tohle je příliš velká série několika pochybení ze strany Obi vůči mně jako klientovi, než abych to nechal být nebo to řešil pouze stížností k vedení firmy Obi, která vše ve vlastním zájmu jen tak zamete pod koberec.


Požadované řešení

A) Vyjádření a omluva ze strany Obi
B) Okamžitá změna agentury pro ostrahu a vůči dotyčné agentuře vyvodit právní důsledky typu uložení pokuty nebo odebrání či omezení licence pro překračování vlastních kompetencí a pro vyhrožování, neboť takto kontraproduktivní činnost agentury je pro obchod bezpečí ohrožující přítěží, nikoli bezpečí posilující.
C) Postih paní vedoucí oddělení sanity firmy Obi pro nečinnost, neschopnost a nekompetentnost.
D) Kontrola provozovny včetně jejích služebních prostor pracovníkem hygieny, neboť byla-li mně coby zákazníkovi vyjádřena nedůvěra v otázce ukradení splaškami lety znečištěného sifonu, vzbuzuje to ve mně nedůvěru vůči podmínkám uložení zboží, které následně jako zákazník přejímám do ruky a podezření, že ve služebních prostorách mají zboží skutečně uloženo v takovém (ne)pořádku, že zaměstnanci i po poukázání na šlem uvnitř trubky nadále pochybují, zda jsem předmět doličný skutečně neukradl, jako by někde v těch služebních prostorách, kam já jako prostý zákazník mám vstup zapovězen, v takovémto nepořádku sami zboží skutečně přechovávali, pročež dávám tímto oficiálně podnět k úřednímu prošetření.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2023 10:27, před rokem

Zaměstnanci na prodejně společnosti by měli být zákazníkům k dispozici. Chování zaměstnanců však nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Dle dostupných informací má-li ostraha důvodné podezření na krádež, může podezřelého zadržet do příchodu policie, která následně provede veškeré další nezbytné úkony. Pracovníci ostrahy nemají zákonem daná práva zastupovat policii. Kontrolu v provozovně však může provést i sama ostraha, ale pouze s předchozím souhlasem zákazníka, a to jak přímo u pokladen, tak i např. v kanceláři, kde je ale vhodné si k úkonu přizvat i další svědky.

V tomto případě skutečnost, že zákazník sifon neodcizil přímo v obchodě, ale přinesl si jej s sebou, aby mohl vybrat potřebné těsnění, je možné prokázat, jak i sám spotřebitel v popisu stížnosti uvádí, opotřebovaností sifonu, samotným druhem sifonu, který se v prodejně neprodává, ale i kamerovým záznamem či výpovědí svědka.

Dle obchodních podmínek společnosti OBI Česká republika s.r.o. vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@obi.cz nebo prostřednictvím infolinky 277 001 004. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Stížnost je tak možné směřovat i na kontakty uvedené výše.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 11:11, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.