Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Zakoupil jsem osobní automobil v AAA Brno, kde prodejce byl velmi ochotný a vstřícný popsal automobil a dceři se líbilo tak jsem jí ho koupil, bohužel jsem jí poslal podepsat smlouvu samotnou. Po ujetí asi 500 km se auto dalo do nouzového režimu a tak se jelo do servisu kde se vyměnilo nějaké čidlo oprava za 5000,-Kč, volal jsem poprvé do AAA ohledně reklamace tam mě oznámily že musím osobně přijet a sepsat reklamaci osobně než jsem se tam dostal to sepsat tak dcera odjela a najela dalších cirka 1500 km kdy zase nastal problém tak zase servis no a tam zjistili že filtr DPF je špatný a po demontáži zjistili že do něj někdo už zasahoval a že nefunguje, tak mě ho nacenili na 102 tisíc. Dceru jsem okamžitě poslal sepsat reklamaci do AAA Brno kde jim popsala problém a předala vyjádření ze servisu natož jí řekli ať počká auto neopravuje a že ihned na druhý den se ozvou a řeknou jak se to vyřeší ale AAA se neozvalo jen poslali za týden dopis se zamítnutím reklamace. Auto jsem nechal opravit i s náhradním dílem to vyšlo na 35000,-Kč (díl starší ) Prosím kam se obrátit na kterou instanci kde se nás zastanou protože se jednalo o skrytou závadu ( DPF filtr byl v neoriginálním stavu už do něj někdo zasahoval) dcera podepsala že je na kraji životnosti a ne že je vybrakován) A ještě perlička když nám prodejce auto nabízel ,tak nám řekl že je nová STK ale už nám neřekl že jen na měsíc a to jsem zjistil až nám poslali Technické průkazy za 14 dnů už přepsané. Jedná se o Osobní automobil Opel Astra r.v.2011 SPZ: ***
Děkuji za každou radu s pozdravem Bukovský
Opel Astra , r.v.: 2011, SPZ: ***, VIN: ***
Byl bych rád když se k tomu AAA postaví tak že nám vrátí peníze za opravu, nechci se trápit a tahat to přes soudy a vše tím tak prodražovat .
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
V uvedeném případě by se mohlo jednat i o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Jestliže autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Bukovský,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Zdravím byl jsem potěšen že se mou reklamací znovu budou zajímat, ale do dnešního dne jsem neobdržel žádné vyjádření od AAA auto děkuji a s pozdravem Bukovský
Děkujeme spotřebiteli za vyjádření. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla uvést, kdy bude spotřebitel o výsledku nově provedené reklamace informován.
Vážený pane Bukovský,
Vaši záležitost jsem opětovně prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Mám nyní informaci, že kolegové se s Vámi ještě spojí. Poprosím Vás o strpení, a následně o informaci, jak celá věc dopadla a zda jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Žádáme spotřebitele o potvrzení, že došlo k informování o reklamaci ze strany společnosti, případně o uzavření stížnosti.
Dobrý den tak reklamace byla vyřízena tak že firma AAA auto nám dala kompenzaci 10000,-Kč je to směšné proti tomu kolik peněz nás stálo zakoupené auto zprovoznit abychom ho mohli používat no hold jsem naletěl, ale nemám čas a ani chuť se handrkovat nebo soudit. Děkuji dTestu že se vložila do této situace a dokázala že firma nám dala alespoň nějakou kompenzaci jinak by firma AAA auto zamítla naši reklamaci a hotovo. Jsem ponaučen a už nikdy v životě mě v AAA nikdo neuvidí a všem v mém okolí nikdy nedoporučím tuto firmu s pozdravem Bukovský a ještě jednou děkuji dTestu
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost a poskytnutá vyjádření.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme.