Společnost


Raiffeisenbank a.s.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71698Stížnost na postup při telefonickém sjednání produktu a produkt samotný

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2023, před rokem

Leoš Křivský

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 6.10.2023 jsem byl telefonicky kontaktován call centrem Raiffeisen Bank a byl mi představen produkt pro klienty s názvem "Opora". Jednalo se o doplňkové úrazové pojištění k účtu, operátorka mi vyjmenovala pojistné limity a plnění k jednotlivým událostem, představila jednotlivé varianty (single/family) a nakonec mi bylo sděleno, že momentálně platí limitovaná nabídka, a to pojistná cena 79 Kč/měsíc. O sjednání jsme měl zájem, nicméně na dotaz, zda si mohu v klidu pročíst detailně smlouvu a zavolat později mi bylo sděleno, že neví, jestli v pozdější době (řádově několik hodin) bude limitovaná nabídka stále platit. I proto jsem tedy přistoupil ke sjednání pojištění po telefonu (v mobilní aplikaci či internetovém bankovnictví žádný podpis neproběhl, pouze slovně) s tím, že pojistnou smlouvu obdržím do bankovnictví. Telefonicky jsem potvrzoval, že chci variantu single, tedy pouze pro jednoho člověka.

Na konci měsíce října byla provedena první platba, a to ve výši 299 Kč. V poznámce k platbě bylo rovněž provedeno, že se jedná o variantu "family". Byl mi tak sjednán jiný produkt, než jsem potvrzoval a rovněž za jinou částku. Zrušení jsem provedl v asistenci s infolinkou, kde mě pracovnice navedla, jak mám postupovat při zrušení pojištění (při sjednání jsem rovněž byl informován, že sám bez kontaktu infolinky nelze produkt zrušit a nebylo mi řečeno, zda a kde v aplikaci najdu podrobnější informace). Jelikož smlouva byla sjednána na začátku měsíce a první platba proběhla poslední den v měsíci, přišel jsem rovněž o 14 denní výpovědní lhůtu a za zrušení smlouvy tak pravděpodobně budu platit penále.

Vrácení peněz či reklamace pro mě nejsou prioritou, spíše bych chtěl, aby došlo ke zlepšení komunikace v případě sjednání takovýchto produktů a hlavně lepšího proškolení a seznámení prodejců z produktem, který nabízejí.

S pozdravem,
Leoš Křivský


Produkt

Doplňkové úrazové pojištění Opora


Požadované řešení

zlepšení komunikace s klienty při sjednávání produktů po telefonu a zlepšit informovanost pracovníku provádějící tyto služby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2023 13:08, před rokem

Dle novely zákona o ochraně spotřebitele je nutné, aby byla smlouva platně uzavřena, zaslání nabídky, kterou podnikatel učinil telefonicky spotřebiteli, e-mailem nebo dopisem. Zároveň je pak zapotřebí, aby spotřebitel nabídku přijal, a to buď standardně podpisem papírového vyhotovení, nebo jakýmkoliv i neformálním elektronickým způsobem (např. email, SMS). V opačném případě není spotřebitel, jestliže hovor inicioval podnikatel, smlouvou vůbec vázán.

U smluv uzavíraných prostředky komunikace na dálku, včetně telefonického hovoru, jsou také podnikatelé povinni bezodkladně po uzavření smlouvy nebo její změny poskytnout spotřebiteli smluvní informace písemně, a to v listinné nebo elektronické podobě.

Smlouva, ke které dal spotřebitel souhlas, by měla odpovídat tomu, co si strany ujednaly. Spotřebitel tedy může taktéž namítat neplatnost smlouvy z důvodu uvedení spotřebitele v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku.

Na závěr apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a vždy si vše pročetli (popř. se na nejasnosti doptali), aby věděli, co podepisují a k čemu se zavazují.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

Pokud je klient nespokojen se službami naší banky, může vzniklou situaci s námi řešit prostřednictvím celé řady komunikačních kanálů. Jsme k dispozici na kterékoliv z našich více než 120 poboček, dále samozřejmě na e-mailové adrese info@rb.cz nebo reklamace@rb.cz, na bezplatné nonstop telefonní lince 412 440 000 a také na Twitteru či Facebooku. Reklamaci lze samozřejmě podat i skrze Českou poštu, a to na adresu Raiffeisenbank, a.s., Klientský servis, tř. Kosmonautů 1082/29, 779 00 Olomouc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.