Společnost


DIRECT pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#71709Nedodržování smluvních podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2023, před rokem

Petra Bernartová

Znění stížnosti

Dobrý den, u direct pojišťovny mám pojištěný majetek. Vzhledem k tomu, že jsem dostala výpověď do tří měsíců od nahlášení pojistné události, čekala jsem, že se tedy zachová pojišťovna podle smluvních podmínek. Pojišťovna po mně požaduje zaplacení pojištění do konce pojistného období (celý rok)a ne pojištění do kdy je můj majetek chráněný. Pojišťovna mi zaslala výpověď poštou a ukončila ji do určitého data. Ale ve smluvních podmínkách je psáno, že pokud pojišťovna vypoví smlouvu do tří měsíců od nahlášení pojistné události,je zde měsíční výpovědní doba po převzetí výpovědi. Upozornila jsem na to pojišťovnu,ta mi dala za pravdu, ale i přesto se znovu zachovala stejně a odkazuje se na odeslanou první výpověď se změnou data. Ale mám za to, že tato výpověď je neplatná. Myslím, že by se měla sepsat znovu podle pojistných podmínek. Navíc prý pojišťovna konzultovala můj případ s právním oddělením, ale žádné vyjádření ani komunikace se ke mne nedostala i přes mou žádost. Jak se v takové situaci zachovat? Nechci platit pojišťovně přes 11000,- za tři měsíce pojištění. Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem Petra Bernartová


Produkt

Pojištění majetku a stavby


Požadované řešení

Dohoda o ukončení smlouvy bez placení druhé části pojištění. V době nepojištěného majetku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2023 16:21, před rokem

Dle § 2805 písm. b) občanského zákoníku pojistitel nebo pojistník může pojištění vypovědět s měsíční výpovědní dobou do tří měsíců ode dne oznámení vzniku pojistné události; vypoví-li však pojistitel životní pojištění, nepřihlíží se k tomu. Dnem doručení výpovědi počíná tedy běžet výpovědní doba 1 měsíce, jejímž uplynutím soukromé pojištění zaniká.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Dle pojistných podmínek společnosti DIRECT pojišťovna, a.s. se v případě spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, spotřebitelka může obrátit na mimosoudní řešení
sporu:
- při České obchodní inspekci, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz, anebo
- na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1, Česká republika, e-mail: kancelar@ombudsmancap.cz, web: www.ombudsmancap.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.11.2023 09:23, před rokem

Klientce jsme ukončili pojistnou smlouvu v souladu s pojistnými podmínkami, a to do 3 měsíců ode dne oznámení vzniku pojistné události. Ve výpovědi jsme uvedli odhadnutou dobu doručení pro datum zániku smlouvy. Na základě informace klientky, že výpověď obdržela v pozdějším datu, jsme smlouvu přestornovali a klientce se omluvili. Na základě pojistné smlouvy máme nárok na pojistné do konce pojistného období. V rámci stížnosti klientka požadovala zaslat vyjádření advokáta, které ji bylo poskytnuto.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.11.2023 10:38, před rokem


Petra Bernartová

Ve výpovědi pojišťovna nemá uvádět odhadnutou dobu doručení. To napsané ve smluvních podmínkách není.Výpověď by měla být plátná od doručení a výpovědní lhůta běžet 1 měsíc. Původní výpověď pojišťovna vystornovala, ale smlouva mi bude končit dnem, kdy jsem obdržela první výpověď, která podle smlouvy byla neplatná. Jak může pojišťovna znovu vypovědět smlouvu, s tím, že se odkazuje na první výpověď,kterou jsem převzala. Když ta výpověď podle smluvních podmínek byla neplatná? Chtěla jsem na základě nedodržení podmínek s pojišťovnou smlouvu rozvázat k datu, kdy byla první výpověď sepsána s tím, že pojišťovně zbytek pojištění platit nebudu, ale pojišťovna se odkázala na smluvní podmínky.Pojišťovna dle mého názoru nechce klientovi pojistit majetek, protože když už se stane pojistná událost, klientovi dá výpověď a ještě požaduje zaplatit roční pojistné, které trvalo zhruba tři měsíce. Klientovi tím vzniknou náklady na opravu které sice pojišťovna proplatí, ale pojišťovně se ty peníze vrátí. Jaký je pak smysl si pojištění zakládat? Chtěla jsem se s pojišťovnou domluvit, ale odkazují se na smluvní podmínky. Také bych tedy chtěla, aby se pojišťovna zachovala stejně a jednala podle smluvních podmínek. Roční pojistné, které bylo rozděleno do dvou splátek, kdy se pojištění platí pololetně mi tím vznikly nečekané výdaje,které pojišťovna chce zaplatit nejpozději do konce smlouvy, tedy do 26.11. Má na to pojišťovna nárok, nebo mohu zaplatit až k datu, kdy mám sepsanou s smlouvu a platit druhou polovinu pojištění,tudíž až k 5.2.? Myslela jsem, že když mám sepsanou smlouvu na dobu neurčitou a roční pojistné rozdělené do dvou plateb, bude pojištění končit dnem, kdy bude smlouva vypovězena a toto pojištění bude zůstávat pojišťovně. Ale pojišťovna se odkazuje na pojistné za celý rok.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2023 14:23, před rokem

Pojistník je povinen hradit pojistiteli pojistné po celou dobu trvání pojistné smlouvy. Dle § 2782 odst. 2 občanského zákoníku platí, že v případě zániku pojistné smlouvy v důsledku pojistné události, má pojistitel nárok na úhradu pojistného do konce pojistného období. U jednorázového pojistného má pojistitel nárok na pojistné v plné výši. Toto ustanovení se však neaplikuje dle komentáře k občanskému zákoníku na výpověď dle § 2805 písm. b) občanského zákoníku.

Jestliže smlouva byla vypovězena, je třeba, aby došlo k následnému vyrovnání stran. Dle dostupných informací by se měl po zániku pojištění možný přeplatek vracet zpátky pojistníkovi.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitelce by měl být navrácen přeplatek za období, ve kterém již nebude pojištěna (tj. od data účinnosti výpovědi). Pokud pojistné bylo rozděleno do dvou splátek a k účinnosti výpovědi došlo až v druhé polovině pojistného období, domníváme se, že je vhodné, aby spotřebitelka uhradila celou druhou splátku, následně by však měla od společnosti obdržet přeplatek.

Stížnost tímto přeřazujeme na společnost, aby mohla na výše uvedené reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.11.2023 14:31, před rokem

Postup pojišťovny týkající se nároku na pojistné do konce pojistného období je oprávněný. Vyplývá to jak z pojistných podmínek v článku 9, tak také z občanského zákoníku § 2782. Pojistným obdobím se podle pojistných podmínek ve slovníku pojmů rozumí časové období, za které se platí pojistné. Pokud není ve smlouvě uvedené jinak, jde o jeden rok. Toto je také uvedeno v § 2783 odst. 2 občanského zákoníku, který zní: „Jednorázové pojistné je splatné dnem počátku pojištění. Je-li ujednáno běžné pojistné, je splatné prvního dne pojistného období; není-li ujednáno pojistné období jako časové období, za které se platí běžné pojistné, považuje se za ujednané pojistné období roční.“ V předmětné pojistné smlouvě jiné časové období sjednáno nebylo, pojistné období je tedy rok. Za tuto dobu pojišťovně náleží pojistné. Závěrem musíme konstatovat, že ze strany pojišťovny vzhledem k výše uvedenému nedošlo k žádnému pochybení, pojišťovna jednala zcela v souladu s pojistnými podmínkami a zákonem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.11.2023 09:36, před rokem


Petra Bernartová

Pojišťovna mi ale danou výpovědí zkrátila pojistné období, které mělo být 1 rok, mé pojištění začalo od 5.8. a mělo být do 5.2. kdy jsem měla uhradit druhou částku pojistného. Dostala jsem výpověď v první polovině, proč si pojišťovna nárokuje za období, ve kterém nebudu pojištěna. Celý případ jsem ještě předala na oddělení ADR.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2023 13:35, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Jelikož společnost na svém stanovisku ohledně úhrady pojistného až do konce pojistného období nadále trvá a spotřebitelka se již obrátila na mimosoudní řešení sporu, ponecháváme stížnost přeřazenou na spotřebitelku, aby nás mohla o dalším vývoji případu informovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 10:55, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.12.2023 13:27, před rokem


Petra Bernartová

Celá záležitost se stále řeší. Navíc se bohužel před koncem pojištění stala škoda na majetku třetí osobě, kterou jsem nahlásila. Poškozená dodala i se mnou veškeré dokumenty, ale pojistné plnění neodpovídá pořizovací ceně a vynaloženým nákladům, které si vyžádala pojišťovna. Mne jako platící osobě pojistky se nelíbí jednání pojišťovny, kdy neplní pojistné plnění v rozsahu v jakém by mělo být. Když jsem žádala o vysvětlení jak k této částce dospěli. Bylo mi pouze sděleno, že poškozená s výší pojistného plnění nemusí souhlasit a tento nesouhlas má zaslat pojišťovně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2024 09:27, před rokem

Děkujeme spotřebitelce za vyjádření.

Jestliže byl nesouhlas zaslán pojišťovně, mělo by dojít k opětovnému prověření a následnému dodání výsledku šetření stěžovateli. S ohledem na dříve uvedené předání případu oddělení ADR, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o jeho výsledku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 08:59, před 11 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2024 13:25, před 10 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.