Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2013 jsem zakoupil přes SeznamTip voucher na postel z masivu. Voucher jsem řádně a včas uplatnil (Seznam i dodavatel objednávku potvrdili). Jelikož jsem na dodávku nespěchal (z důvodu rekonstrukce domu), nepožadoval jsem okamžité dodání. K posteli jsem chtěl dokoupit ještě zásuvku a stolek. Zde začali trochu problémy, nebot web nebyl úplný a chyběly bližší údaje (rozměry). Když jsem psal dodavateli, tak mne odpovídal pokaždé někdo jiný a já se ptal znova na to stejné. Jelikož se rekonstrukce protáhla, tak jsem kontaktoval dodavatele v roce 2013 párkrát (protože postel nebyla prioritou). V roce 2014 jsem si domluvil prohlídku postele v skladě kvůli barvě, neboť obrázky daného laku byly poněkud odlišné. Z prohlídky jsem učinil závěr, že změním barvu a dohodnu definitivně ostatní příslušenství. Rok od objednání jsem tedy s nimi začal jednat o dodání a zde započal problém. Na emaily přestali odpovídat a nyní v roce 2015 již ani telefon nepříjímají. Tedy moje číslo, pokud zavolám z jiného, tak hovor přijmou. Nicméně odpověď je vždy stejná: "Přepošlete mi komunikaci oč jde a my Vám odpovíme". Kontaktoval jsem i Seznam, který vyšel ihned vstříc a poslal email dodavateli mou stížnost. Já jsem stížnost také zaslal. Částka byla 4690,-. Co mám dělat? Děkuji za jakoukoli radu.
http://www.supermobel.cz/cs/p-20-postel-euro-matrace-rost-180-x-200-cm/?cat=2
Okamžité dodání nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 517, zákona č. 40/1964, občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.