Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace:vysavač Xiaomi Dreame L10 Pro, černý – hlásí chybu filtru, filtr byl pravidelně čištěn, poté vyměněn, bylo provedeno restartování do továrního nastavení, ale zařízení hlásí stále tu samou chybu a dojde k jeho zastavení. (zařízení tak neplní funkci pro kterou bylo pořízeno).
Reakce prodejce na reklamaci vysavače
Dobrý den, dnes nám dorazilo Vaše zařízení k reklamace. Bohužel jsme při běžné kontrole zjistili, že vysavač má přerušenou servisní pečeť, viz příloha a pořízena fotodokumentace. Dle záruční podmínek výrobce v takovém případě nelze provést záruční opravu, neboť zařízení bylo narušeno neoprávněným zásahem. Zařízení bude odesláno zpět k Vám.
Má odpověď: Dobrý den, jelikož zařízení hlásilo stále chybu, odšrouboval jsem kryt, z důvodu, jestli zařízení nemá nějaký další filtr pod krytem. Došlo pouze k odstranění a nasazení krytu, toto nemůže mít vliv na vzniklou závadu, navíc v žádných obchodních podmínkách není řečeno, že lze či nelze sejmout kryt.
Na reklamaci dále trvám. Pokud mi zašlete Vaše obchodní podmínky, kde je popsáno, že nelze sejmout kryt. Můžete zařízení vrátit.
V opačném případě musím na reklamaci trvat.
Robotický vysavač Xiaomi Dreame L10 Pro
Oprava, či výměna a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.
|
Tweet |
Společnost nemůže zamítnout reklamaci s odůvodněním, že byla porušena ochranná pečeť daného produktu. Zákon takovou možnost neumožňuje. Jestliže si strany sjednali takové omezení (např. v obchodních podmínkách), dle ustanovení § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se k tomu nepřihlíží, jedná-li se o spotřebitele.
Řádným odůvodněním reklamace by tak jedině bylo, kdyby společnost prokázala, že neodborným zásahem do zařízení si vady spotřebitel způsobil sám. Holé konstatování skutečnosti, že byla porušena pečeť produktu však není řádným vyřešením reklamace.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.