Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.4.2014 jsem v prodejně Sectron mobile zakoupil mobilní telefon Nokia Lumia 520 s tímto MT jsem již absolvoval 4 reklamace (Arvato services) se stejnou závadou chrčí v reproduktoru, první reklamace byla 22.8.2014 a popis opravy příčinou problému byla vada :ostatní tlačítka.Druhá reklamace s tím samým problémem a popis opravy příčinou problému zařízení byla vada RAM,výměna RAM po převzetí však problém nebyl opraven proto jsem znovu reklamovala popis závady závada se neprojevila popis opravy obnovení do továrního nastavení ale závada se mi doma projevila a proto jsem šel MT znovu reklamovat a upřesnil jsem jak se závada přesně projevuje a po tel rozhoru s prodejnou kde se MT vrátil mi paní sdělila že MT byl opět jen obnoven do továrního nastavení ,já však MT odmítám převzít posílal jsem i doporučený dopis že chci odstoupi od kupní smlouvy ale žádné vyjádření jsem zatím nedostal.
Nokia Lumia 520
Vrácení peněz nebo jiný nový MT
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět na věci mimozáruční opravu. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť prodávající fakticky znemožňuje spotřebiteli rozporovat správnost vyřízení reklamace.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.