Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.4. 2014 jsem zakoupil v CZC Praha (Haje) mobilni telefon Sony Xperia Z1 Compact za 12 590 Kc. Po roce prestala fungovat baterie a 1. reklamace byla uznana, nicmene provedena oprava (reset) nic nevyresila. Druha reklamace opet uznana a doslo k vymene baterie nicmene po oprave telefonu "vrzou a praskaji" zada telefonu. Toto jsem opet reklamoval, ale reklamace nebyla uznana s oduvodnenim ze telefon byl opraven/sestaven dle schvalenych postupu firmy Sony. Telefon jsem ukazal autorizovanemu prodejci Sony (Sony Center Elvia Pro) a dle jejich vyjadreni by takto "vrzajici" telefon do prodeje nesel.
Dle tel. vyjadreni soudniho znalce by nespravne posazeny kryt telefonu mohl zpusobit unavu materialu a casem pusobit problemy (prasknuti nebo porusena vodeodolnost).
S timto tvrzenim jsem opet telefon reklamoval, ale opet reklamace neuznana, byl pry proveden i test vodeodolnosti.
Jako spotrebitel se citim poskozen, jelikoz telefon je vyssi kategorie (kvaltou, cenou) a vybiral jsem ho i z duvodu kvality zpracovani a nyni mam sice opraveny vyrobek (nova baterie), ale pristoj vykazuje jinou vadu. Rad bych reklamaci vyresil vracenim penez abych zakoupil jiny vyrobek kvalitne zpracovany.
Sony Xperia Z1 Compact, seriove cislo 351680060257122
Pozaduji vraceni penez z toho duvodu, ze telefon po vymene baterie vykazuje jinou vadu a tato reklamace nebyla uznana s tim, ze se nejedna o funkcni vadu. Nicmene telefon nyni nesplnuje moje pozadavky na kvalitu provedeni a toto je podporeno vyjadrenim oficialniho prodejce Sony - vrzajici a praskajici zada telefonu nejsou beznou vlastnosti vyrobku. Pri zakoupeni telefonu tato vlastnost nebyla, objevila se az po vymene baterie v autorizovanem servisu.
|
Tweet |
Vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena, jak je popisováno spotřebitelem ve stížnosti.
Ze zákona rovněž odpovídá prodávající v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (převzetí věci reklamované spotřebitelem k posouzení vady či provedení záruční opravy). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Dobrý den.
Váš MT byl vždy opravován a testován autorizovaným servisem. V poslední reklamaci byl podroben i testům na IP certifikaci a vyhověl. MT je dle autorizovaného servisu v naprosto v pořádku. Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, doporučuji si na stav MT nechat vypracovat posudek.
Děkuji za pochopení
Michal Stýblo
Dobry den,
dekuji za odpoved. Priznam se nejsem stale spokojen, protoze skutecnost ze telefon nyni vrze a praska ji mu zada (coz drive pred opravou nedelal) zustava bez odpovedi. Z meho pohledu byla telefonu jedna vada odstranena (vymena baterie) a jina se objevila.
Neni mi jasne na co si mam nyni nechat vypracovat posudek. Mam si nechat vypracovat posudek na to, ze telefon vrze a mam take ziskat vyjadreni firmy Sony ze toto neni bezna vlastnost vyrobku?
Dekuji Vam jeste jednou za odpoved. Nerad bych skoncil s telefonem, ktery vrze jako nejaky no name/low-end telefon za 1500Kc, obyvlast kdyz toto se stalo po zasahu "autorizovaneho servisu".
Patrne se jedna o ten stejny "autorizovant servis", ktery pri prvni reklamaci pouze resetoval telefon a vratil ho jako "opraveny" a ktery jsem po par dnech odnesl znovu k reklamaci, ktera byla opet uznana a baterie byla vemenena. Jak je mozne ze pri prvni reklamaci "autorizovany servis" nepoznal, ze baterie je vadna a za par dni jiz vadna byla a doslo k jeji vymene. Myslim ze je pochopitelne ze mam jiste pochybnosti o kvalite prace provedene "autorizovanym servisem" a myslim, ze pouhe odvolavani se na "autorizovany servis" poskozuje dobre jmeno spolecnosti CZC. Ja jsem telefon koupil u CZC sro a zadne vyjadreni od Vasi spolecnosti zatim nemam, pouze "pretlumocene" vyjadreni nejakeho servisu (jehoz kvalita je podle mne sporna).
Martin Valerian
PS: jen pro info - telefon jsem zatim neprevzal abyste pripadne mohli posoudit jeho stav.
Co se týče vady způsobené v reklamačním řízení, vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned po převzetí zboží. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Jedná se tedy o občanskoprávní odpovědnost za škodu, tato odpovědnost již nepodléhá režimu odpovědnosti za vady, není proto třeba uplatňovat reklamaci.
Pokud jde o vypracování znaleckého posudku, v tomto případě by mohl pouze prokázat, že současný stav telefonu není po provedené opravě bezvadný a že vada, kterou mobilní telefon nyní vykazuje, může ovlivnit jeho budoucí funkčnost. Pokud je však vada, která je na telefonu přítomná po opravě, natolik zjevná, jak je spotřebitelem popsáno, nepovažujeme vypracování posudku za nutné.
Dobrý den pane Valeriane.
Mobilní telefon jsem otestoval na "vzání" a na žádné jsem nenarazil, telefon je v pořádku. S vyjádřením servisu nemohu jinak než souhlasit.
Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, doporučuji posudek.
Dobry den,
pri kontrole telefonu jsem zjistil, ze reklamovana vada vrzani/praskani zad telefonu se jiz neprojevila, ackoli servis prohlasoval, ze k zadne oprave nedoslo.
Nicmene na zadech telefonu se objevily skrbance, ktere tam drive nebyly, telefon jsem tudiz neprevzal. Tato vada byla jiz uznana spolecnosti CZC sro a domluvili jsme se na vraceni telefonu oproti vraceni penez.
Dekuji za ochotu a pomoc v reseni me zalezitosti.
Martin Valerian
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.