Společnost


M.B.A. Finance s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#7177Vymáhání neoprávněných nákladů řízení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.07.2015, před 10 lety

Jana Zajícová

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás se žádostí o pomoc ve věci finanční společnosti M:B:A Finance s.r.o., od které jsem obdržela dne 8.7.2015 do pošt. schránky následující dopis datovaný 1.7.2015, cituji:
Tímto Vás informujeme, že jsme na základě plné moci nám udělené společností UNIQA pojišťovna, a.s., IČ: 49240480 převzali vyřízení nedoplatků, který evidujeme na Vámi podepsané pojistné smlouvě číslo 2941890476. Váš nedoplatek, který evidujeme, činí 917,00Kč a je tvořen:
č.poj.sml. 2941890476, datum účinnosti storna smlouvy 29.3.2015, dlužná částka 418 Kč, úrok z prodlení 8,50 Kč náklady řízení 490Kč.
Žádáme o úhradu nedoplatku ve výši 917Kč co nejdříve, nejpozději však do 5 dnů od obdržení tohoto dopisu! Informace o způsobu úhrady najdete v příloze tohoto dopisu. Pokud máte pochybnosti o výši nedoplatku či jste ve složité finanční situaci a nemůžete ho v plné výši uhradit, IHNED mi ZAVOLEJTE na číslo 790 298 363. Můžete také využít naše internetové stránky www.mbaf.cz, kde je Vám k dispozici náhled na Váš dluh včetně elektronické žádosti o splátkový kalendář. Nebude-li dluh uhrazen v termínu a nekontaktujete-li mne, okamžitě přistoupím k dalším inkasním akcím.
V Jeseníku, dne 1.7.2015
S pozdravem E.M.

Dne 16.12.2014 jsem v rámci žádosti o refinancování hypotéky, prostřednictvím finančního poradce M. F. podepsala návrh na pojištění bytové jednotky. V této návrhové smlouvě, kterou jsem podepsala není nic o tom, že v případě nezaplacení pojistného, pojišťovna bez mého souhlasu předá třetí osobě mé osobní údaje a bez upozornění bude vymáhat pojistné s navýšením o více jak 100% náklady řízení oproti samotného možného dluhu.
V polovině ledna jsem obdržela originál smlouvy o pojištění, kterou jsem přeposlala mému finančnímu poradci s tím, aby zajistil její zrušení. Finanční poradce se mi již neozval, tedy jsem již vše řešila přímo s Raiffeisenbank, u které jsem vyřizovala refinancování hypotéky. Raiffeisenbank mi potvrdila, že podmínkou čerpání úvěru je nutné mít uzavřené jakékoliv pojištění, a to u Uniqa pojišťovna, a pokud zatím nečerpám úvěr mohu pojištění zrušit. Tím jsem Raiffeisenbank oznámila, že od pojištění odstupuji. Koncem února jsem obdržela upomínku od Uniqa pojišťovna, se kterou jsem se ihned telefonicky spojila, a vysvětlila, že pojištění není pro mě výhodné, pojištěný byt mám u jiné pojišťovny, kde smluvní vztah trvá a pojistné je levnější a obsah pojištění oproti jejich nové smlouvě je specifický k bytu a dle mého názoru obsahuje to, co potřebuji. Uniqa pojišťovna mi odpověděla, že v případě neuhrazení pojistného do 3 měsíců ode dne uzavření smlouvy, tj. 1.1.2015 bude automaticky smlouva zrušena. V upomínce ani při rozhovoru jsem nebyla upozorněna, že bez oznámení, že mám dluh a jeho vyčíslení, bude dluh vymáhán s navýšením o náklady řízení bez určení jak vznikly vymahačskou firmou.
K dopisu, který jsem obdržela od vymahačské firmy M.B.A., finance nevím jaký termín splatnosti mají na mysli, když nemají zpětnou vazbu, kdy jsem opravdu fyzicky dopis obdržela. Jakým právem mi vyhrožují, že přistoupí k dalším inkasním akcím, a co tím myslí, jaké akce to mají být. Odkaz na webové stránky, kde si mohu ověřit věrohodnost vymáhaného dluhu se nezakládá na pravdě, nikde jsme nenašla, kde bych si informaci ověřila. Další dotaz mám, zda je možné mít vyšší náklad řízení než je celý dluh, náklady řízení se nemusí vysvětlovat jak vznikly? Pokud pojišťovna mi vyčíslila dluh neměla mě na to upozornit, že si nárokuje finanční vyrovnáni od začátku pojištění po jeho zániku a v případě nehrazení v přiměřené době splatnosti je oprávněna předat dluh k vymáhání třetí osobě?


Produkt

dlužné pojistné k pojistné smlouvě č. 2941890476 Uniqa pojišťovna vymáhané vymáhací společností M.B.A. Finance, č. případu: 1187147/6974


Požadované řešení

zastavení vymáhání dluhu, zajištění ochrany budoucích obětí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2015 11:19, před 10 lety

Zatímco činnost exekutorů je regulována zákonem, žádný zákon nevymezuje pravomoci inkasních agentur. Za svou činnost nenesou kárnou odpovědnost, ale musí se řídit platnými zákony. Exekutoři mají zákonem jasně dáno, co dostanou za svou práci, ale inkasní agentury si mohou naúčtovat v zásadě cokoliv. Což ale neznamená, že dlužník jim cokoliv musí zaplatit. Neexistuje tedy přímý právní nárok na náhradu nákladů spojenou s vymáháním pohledávky prostřednictvím inkasní společnosti.

Vzhledem k tomu, že není zřejmé, zda inkasní agentura vymáhá dluh na základě pověření nebo zda došlo k postoupení pohledávky společností UNIQA pojišťovna, a.s., doporučujeme spotřebitelce ověřit si, vůči jakému věřiteli by měl být závazek splněn. Pokud inkasní agentura nedoloží řádný právní titul, na základě kterého na ni byla pohledávka převedena, nebo zplnomocnění k vymáhání dluhu, je třeba plnit vůči společnosti UNIQA pojišťovna, a.s.

Co se týče samotné existence dluhu, z uvedeného textu vyplývá, že pojišťovna postupovala v souladu s ustanovením § 2804 občanského zákoníku. Smlouva zanikla dnem marného uplynutí dodatečné lhůty pro zaplacení pojistného, pojistitel má však právo na uhrazení pojistného za dobu trvání pojištění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2015 15:22, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.