Společnost


UVECTO d.o.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#71776Nevrácení celé částky za reklamované zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2023, před rokem

Eva Nídlová

Znění stížnosti

Objednala jsem si od firmy Lelosi 2 placené produkty v celé částce a
v rámci akce jsem si dva produkty vybrala zdarma. Jeden placený produkt přišel poškozený, tudíž jsem ho vrátila firmě. Po vrácení mi poslali jen část peněz, takže místo 860 Kč, které jsem za reklamovaný produkt zaplatila mi přišlo jen 451 Kč. S vysvětlením, že vrácená částka byla rozpočítána i na zboží, které bylo zdarma v rámci akce od firmy Lelosi. Nídlová


Produkt

Mikina Groove z firmy Lelosi


Požadované řešení

Vrácení zbývající částky za reklamované zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 12:40, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V takovém případě by pak společnost měla právo vrácenou částku ponížit. K této situaci však v zde nedošlo.

V tomto případě záleží, jak byla celá akce koncipována. Pokud by akce zněla "2+2 zdarma" a spotřebitelka by ohledně jednoho (placeného) kusu zboží odstoupila od smlouvy, mohla by společnost požadovat vrácení také dvou kusů zboží poskytnutých zdarma. Peníze by však společnost musela vrátit v plné výši vráceného (a placeného) zboží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2023 12:07, před rokem

Zákazníčka si u nás objednala 4 produkty počas akcie "4 za 2". Cez email sme so zákazníčkou komunikovali ohľadom vrátenej sumy aj vysvetlili dôvod čiastky k vráteniu. Výhodnú ponuku bolo možné uplatniť iba v prípade, ak si zákazník u nás objedná 4 produkty z vybraných kolekcií, následne sa čiastka dvoch najlacnejší produktov odráta od celkovej ceny objednávky. V prípade, že zákazník chce vrátiť jeden alebo viacero z produktov, môže buď vrátiť všetky štyri produkty a bude mu vrátená celá čiastka uhradená za objednávku alebo ak sa rozhodne vrátiť len jeden zo štyroch produktov, z poskytnututej zľavy sa vypočíta výška percentuálnej zľavy, ktorá bola poskytnutá na všetky štyri produkty - v tomto prípade sa jednalo o zľavu 45% z každého produktu a vráti sa odpovedajúca čiastka za konkrétny produkt. Keďže sa jednalo o poškodený produkt, zákazníčke by sme vymenili produkt na naše náklady, ak by si vybrala túto variantu reklamácie. Zákazníčka pri vrátení peňzaí mala obdržať čiastku 471 Kč. Rozdiel 20 Kč bol pravdepodobne zapríčinený výmenným kurzom medzi našim eurovým bankovým účtom a zákazníčkinim účtom v českých korunách, alebo poplatkom zákazníčkinej banky. Ak sa jedná o kurzový rozdiel, 20 Kč zákazníčke samozrejme doplatíme, stačí, keď nám pošle potvrdenie o prijatej platbe z internet bankingu na email info@lelosi.cz. V prílohe prikladáme výpočet percentuálnej zľavy, v žltom riadku je označený reklamovaný produkt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 15:15, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na výše uvedené reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2023 16:57, před rokem

Zákazníčka si u nás objednala 4 produkty počas akcie "4 za 2". Cez email sme so zákazníčkou komunikovali ohľadom vrátenej sumy aj vysvetlili dôvod čiastky k vráteniu. Výhodnú ponuku bolo možné uplatniť iba v prípade, ak si zákazník u nás objedná 4 produkty z vybraných kolekcií, následne sa čiastka dvoch najlacnejší produktov odráta od celkovej ceny objednávky. V prípade, že zákazník chce vrátiť jeden alebo viacero z produktov, môže buď vrátiť všetky štyri produkty a bude mu vrátená celá čiastka uhradená za objednávku alebo ak sa rozhodne vrátiť len jeden zo štyroch produktov, z poskytnututej zľavy sa vypočíta výška percentuálnej zľavy, ktorá bola poskytnutá na všetky štyri produkty - v tomto prípade sa jednalo o zľavu 45% z každého produktu a vráti sa odpovedajúca čiastka za konkrétny produkt. Keďže sa jednalo o poškodený produkt, zákazníčke by sme vymenili produkt na naše náklady, ak by si vybrala túto variantu reklamácie. Zákazníčka pri vrátení peňzaí mala obdržať čiastku 471 Kč. Rozdiel 20 Kč bol pravdepodobne zapríčinený výmenným kurzom medzi našim eurovým bankovým účtom a zákazníčkinim účtom v českých korunách, alebo poplatkom zákazníčkinej banky. Ak sa jedná o kurzový rozdiel, 20 Kč zákazníčke samozrejme doplatíme, stačí, keď nám pošle potvrdenie o prijatej platbe z internet bankingu na email info@lelosi.cz. V prílohe prikladáme výpočet percentuálnej zľavy, v žltom riadku je označený reklamovaný produkt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 10:30, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 09:34, před 12 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.