Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,,,
před rokem jsem si koupil telefon u této společnosti sunnysoft Politických vězňů 14
pasáž Jiřího Grossmanna 110 00 Praha 1 .
Po roce mi mobilní telefon zopo zp998 začal blbnou, čili při zapnutí pouze naběhl do menu a dál s ním nic nešlo dělat. Proto jsem ho šel reklamovat a po 28 dnech kdy jsem se i připomenul bylo mi napsáno že reklamace je vyřízena a že si pro telefon mam stavit na prodejně.
Nicméně při převzetí mi bylo řečeno že telefon nebyl opraven protože prý z oxidoval ,což je mi divné protože když jsem telefon předával tak sice blbnul ale fungoval . Chtěl jsem telefon vyzkoušet ale nešel zapnout. Myslel jsem si že je to pouze vybitá baterie . Doma jsem ale zjistil že telefon už nejde zapnout vůbec i po připojení do sítě. Pokud tedy nebyl opravovaný měl by se mi vrátit ve stavu ve kterým telefon přebíraly. čili měl by se zapnout a minimálně naskočit do menu což ale telefon nedělá.
Zopo zp 998 c2 white
minimálně vrátit telefon do stavu při předání , nebo opravu
|
Tweet |
Z textu stížnosti není zřejmé, zda prodávající svou odpovědnost za reklamované vady zboží uznal či nikoli. Pokud byla reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel nárok na opravu věci nebo dodání nové věci bez vad, pokud to není s ohledem na povahu vady nepřiměřené. Není-li to možné, může kupující od smlouvy odstoupit. Vždy lze místo uvedených nároků zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny.
Reklamaci je prodávající povinen vyřídit včetně provedení opravy do 30 ti dnů od jejího uplatnění. Marné uplynutí této lhůty je dle zákona o ochraně spotřebitele považováno za podstatné porušení smlouvy a zakládá právo kupujícího od smlouvy odstoupit. Pokud tedy prodávající nárok kupujícího uznal, avšak vadu včas neodstranil, může kupující požadovat vrácení peněz.
Co se týče samotného poškození zboží v reklamačním řízení, ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné vytknout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Dobrý dne pane Součku,
Reklamace mobilního telefonu IMEI 357774051276961 z vaší objednávky 1072941752 byla na základě odborného posudku autorizovaného servisu a prodejce zamítnuta. Oprávněnost jsme si nechali zdokumentovat fotografiemi z nichž je bez pochyb zřejmé, že předané zařízení uvnitř vykazuje známky mechanického poškození ve formě postupující oxidace na základní desce. Jsou patrné sytě zabarvené signalizační papírky vlhkosti + významná oxidace v okolí nabíjecího konetoru, kolem spojů a na součástkách. Tyto servisní fotografie vašeho telefonu vám dávám k dispozici.
Všechny pořízené fotografie v plném rozlišení vám mohu zaslat na váš email (12MB).
S pozdravem
Luboš Jaroš, reklamační technik
reklamace@sunnysoft.cz
Hodnocení: