Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:712
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#71823Naúčtování poplatků za služby zdarma a nekalé praktiky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2023, před rokem

Lukáš Šilhánek

Znění stížnosti

Při koupi vozu v AAA Auto Jihlava mi při podpisu smlouvy prodejce tvrdil, že mi zdarma k vozu dávají lokátor a pojištění Carlife, který je podmínkou v případě využití leasingu. Leasing jsem vypověděl ve čtrnáctidenní lhůtě a k mému překvapení byl vyšší než měl být. Cena vozu byla navýšena o 33 000,- Kč za doplňkové služby.
Následně jsem řešil reklamaci na únik chladiva do motoru. Podle nich to bylo prasklé těsnění pod hlavou a nabídli mi slevu 15 000,-Kč, kterou jsem bohužel přijal. Jelikož podmínkou reklamace bylo nerozebírat motor do rozhodnutí o reklamaci, věřil jsem, že to bude jenom těsnění. Po rozebrání motoru se objevil prasklý blok motoru. Momentálně sháním nový motor, protože reklamaci mi už neuznají.
Kontaktoval jsem je s tím, že požaduji vrácení těch 33 000,- Kč, jelikož je auto nepojízdné a nic z toho nemohu využít. Odpověděli mi, že mají všechno podepsané a jejich interní předpisy jim nedovolují rušit podepsané smlouvy. Na moji námitku, že mi bylo prodejcem řečeno, že je vše zdarma a že podepisuji pouze potvrzení převzetí jsem dostal odpověď, že je to tvrzení proti tvrzení. Vrcholem všeho bylo, že mi poslali oskenovaný dokument, který jsem podepsal a do kterého byly všechny tyto příplatky dopsány až po mém podpisu ( mám na to svědka, ale kopii jsem samozřejmě nedostal ).
Od koupě vozu jsem odcházel s cca 20 papíry. Po všech stížnostech na mě tahají další a další ( už mám celý šanon ), které jsem prý elektronicky podepsal v tabletu, ale nikdy jsem je neviděl. Včetně protokolu o převzetí vozidla, který je ve dvojím vydání. Jeden bez vady, který jsem podepsal a druhý s výpisem vad, se kterými jsem nebyl seznámen, ale je napsán ve smlouvě o koupi, i když mi nebyl ukázán natož předán.


Požadované řešení

Žádám o navrácení 33 000,-Kč za služby, které měly být zdarma a jejich naúčtování bylo zatajeno:

GPS lokátor GlobalSec: 21 000,- Kč
Zákaznický servis: 12 000,- Kč

A finanční spoluúčast na financování výměny motoru, která přesáhne 100 000,-Kč, jako projev dobré vůle.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 16:05, před rokem

Doplňkové služby:
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.


Reklamace:
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Reklamace byla společností uznána, přičemž spotřebiteli bylo za prasklé těsnění pod hlavou motoru nabídnuti 15 000 Kč, což přijal. Následně se však spotřebitel dozvěděl o prasklém bloku motoru (o kterém dříve s ohledem na reklamační podmínky vědět nemohl), což dle našeho názoru zakládá možnost další reklamace.

Výsledkem reklamace by měla být oprava, respektive dodání nového dílu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2023 14:22, před rokem

Žádáme společnost o vyjádření. Neučiní-li tak, stížnost budeme nuceni uzavřít, aniž dojde ke smírnému vyřešení sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 17:09, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.