Společnost


Wortmann Fashion Retail GmbH & Co. KG (Tamaris)

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71829Nevrácení refundace za vrácené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2023, před rokem

Eva Housková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem prostřednictvím internetového obchodu https://tamaris.com/cs-CZ/ obuv značky Tamaris. Obuv jsem zaplatila dobírkou, neseděla mi, proto jsem ji neprodleně odeslala zpět a požadovala vrácení peněz. 29.9.2023 mi na můj telefonický dotaz sdělili, že prosí o trpělivost, než refundaci zpracují. Od společnosti Tamaris mi přišel mail, že přijali vrácenou obuv 13.10.23. Veškeré požadované údaje bankovního spojení jsem 2x zaslala. Na zákaznické podpoře Tamaris - service.cz@tamaris.com mě 22.10.23 sdělili, že odeslali refundaci, která by na můj účet měla přijít do 14 pracovních dnů. Dosud se tak nestalo, 8.11.23 jsem poslal dotaz na refundaci, s tím, že pokud se tak nestane do 3 dnů, obrátím se na příslušné orgány. 9.11.23 jsem hovořilazákaznickým servisem, kde mi bylo sděleno, že vše ověří na centrále a do 24 hod.se mi ozvou.


Produkt

Produkt: Obuv Slipper schwarz, cena 2199 Kč


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2023 09:57, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 11:44, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že jí po dvou telefonátech přišel e-mail, kde jí společnost potvrdila odeslání peněz, které by měly dorazit do 10 dnů.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla o vývoji stížnosti informovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2023 14:03, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala následující zprávu:
"Dobrý den,
dnes jsem konečně po dvou měsících obdržela refundaci za vrácené zboží. U společnosti Tamaris již nikdy neobjednám a budu ráda, pokud na to upozorníte na svých stránkách. Několikrát jsem je emailem i telefonicky varovala, že podám trestní oznámení, až poté mi peníze přišly.
Děkuji a s pozdravem"

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.