Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
u prodejce jsem objednal Phillips TV, která už přišla poškozená z výroby. TV v levém horním rohu nelícuje s rámem TV. Zřejmě je špatně nalepený sklo/display. Na zákaznickou linku jsem volal téměř 3x a vždy mi řekli, že v ten den mi sami zavolají a vyřešíme problém. Poslal jsem veškéré náležitosti a momentálně jsem bez odpovědi.
Philips The One 65PUS8506
Rád bych TV vyměnil za novou, která nebude poškozená
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamace je přitom podána již samotným oznámením společnosti, že je věc vadná (např. pomocí telefonátu na zákaznickou linku).
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, abychom mohli v DTESTU reagovat na stížnost zákazníka, potřebujeme doplnit číslo objednávky nebo faktury, případně e-mail zákazníka, abychom mohli objednávku dohledat. Děkuji a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz overeno@mall.cz
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Tímto žádáme spotřebitele o doplnění potřebných údajů (tj. číslo objednávky nebo faktury, případně e-mail zákazníka) k řešení stížnosti.
Hodnocení: