Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 4. října jsem v internetovém obchodě vytvořila objednávku na dodání automatické pračky, přičemž úhrada byla provedena bezodkladně - platební kartou online. Po určité době jsem provedla storno této objednávky, neboť mi byl doporučen jiný model pračky, který jsem si nakonec u této firmy také objednala. Chtěla bych podotknout, že zrušení své původní objednávky jsem prováděla včas a dle obchodních podmínek samotného prodejce. Nyní je tomu už déle než měsíc, co stále čekám na finanční vyrovnání ze strany společnosti Mall za stornovanou objednávku. Bohužel, zákaznický servis společnosti Mall notoricky tvrdí, že částka údajně byla připsána na můj bankovní účet (dokonce již v minulém měsíci!) a zarputile si trvá na svém, ačkoliv pravdou je pravý opak. Nenapadá mne už mnoho jiných východisek, s jakými bych se mohla domoci svých finančních prostředků, než s využitím tohoto portálu, jímž zřizovatelem je společnost dTest. Za případná doporučení Vám mockrát děkuji.
Pračka Beko
Vrácení finančních prostředků
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel také před samotným převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud společnost tvrdí, že finanční prostředky již byly zaslány, měla by být schopna tuto skutečnost také náležitě prokázat.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, v případě platby kartou online přes platební bránu ČSOB, vracíme platbu stejným způsobem, tzn. přes platební bránu ČSOB na kartu zákazníka, ze které bylo placeno a to zpětně k datu kdy byla platba z účtu zákazníka stržena. V tomto případě se platba vracela k datu 4.10.2023. Zákaznici jsme odkázali, aby případně zkontrolovala svůj účet a vrácení platby přímo v bance. Znovu prověříme vrácení platby na našem finančním oddělení a budeme zákaznici informovat. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz overeno@mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Veškeré argumenty, které mi společnost ve vzájemné elektronické korespondenci doposud poskytla, se zdají být v rozporu s realitou. Respektive, dle informací své banky proběhlo vrácení platby k datu 10. listopadu, tedy krátce po uveřejnění samotné stížnosti. Vzhledem k obsáhlosti zde nechci uvádět veškeré konkrétní nesrovnalosti, avšak naznačuje to mnohé. Společnost Mall mě také nevyrozuměla, jak se ostatně veřejně zavázala v reakci na moji stížnost. Vlivem této cenné, leč neblahé zkušenosti, mám tendenci přiklánět se k názoru, že se pravděpodobně nebude jednat o jediný případ tohoto druhu. I tak jsem ale moc ráda, že celá situace konečně dospěla ke zdárnému a spravedlivému konci. Nebýt přispění redakce časopisu dTest, jež je zakladatelem tohoto portálu, potom bych si vůbec nemohla být jista, jak by to bylo dopadlo. Bravo dTestu!!!