Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#71844Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2023, před rokem

Jan Moučka

Znění stížnosti

V červnu 2022 jsem zakoupil sekačku greenworks aku rot.sek. 35 cm G40lm 35 /40 V v prodejně Písek v 1.11 2023 nám nešla spustit .odvezena na reklamaci do servisu Písek.
Dnes 10.11.2023 mi technik sdělil,že reklamace nebyla uznána z důvodu prasknutí součásky ve spouštěči.Při spuštění nebyl vyvíjen na spinač žádný mechanický tlak přesto došlo k závadě nevím proč mi nebyla v záruční době reklamace uznána .Prosím o zdůvodnění. Děkuji.Jsme starobní důchdci a počítáme v dnešní době každou korunu.


Produkt

Aku rot.sek.35 cm G40LM/40V


Požadované řešení

Bezplatná výměna spouštěče v rámci záruční doby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2023 16:58, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.11.2023 11:54, před rokem

Ke stížnosti pana Moučky po prověření všech okolností sdělujeme, že s ohledem na pravou příčinu poškození, které vzniklo z důvodu pochybení uživatele, jsme i nadále nuceni na vydaném zamítavém stanovisku trvat. Uživatelem byl poškozen spínač mechanicky překročením jeho pevnostní meze v důsledku opomenutí deaktivace bezpečnostní pojistky před jeho sepnutím. Správnost spuštění stroje včetně pořadí jednotlivých kroků je popsána v návodu k obsluze.
Panu Moučkovi v rámci vstřícného gesta poskytneme z rozpočtu opravy individuální jednorázovou slevu ve výši 30%, s čímž byl seznámen prostřednictvím e-mailu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2023 16:05, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jestliže k poškození došlo překročením pevnostní meze, které bylo následkem pochybení spotřebitele, který byl o používání zboží řádně poučen (např. přiloženým návodem/pokyny k použití), je reklamace zamítnuta oprávněně.

Jak uvádíme výše, pokud si je spotřebitel jistý, že nepochybil, může se obrátit na soudního znalce.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat na vývoj stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 10:31, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 09:34, před 12 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.