Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
už téměř tři roky se snažím společnost Avon vysvětlit, že mě jejich katalogy, které se pravidelně objevují v mé schránce, nezajímají.
Nikdy jsem svolení nepodala a ani společnost mi nebyla schopná říct, odkud moje údaje mají. Pravidelně mi je slibováno, že mi další katalog nepřijde. Naposledy před třemi měsíci zpět jsem opět žádala o zrušení této nevyžádané reklamy. Společnost Avon zrušila konto, které bylo na moje jméno i adresu, kupodivu na jiné telefonní číslo (evidentně někdo zneužil moje údaje), a přesto mi reklamy stále chodí. Už týden čekám na jejich reakci, co s tím mám dělat. Společnost mě ignoruje. Co s tím mohu dál dělat? Podat stížnost na ČOI a na Úřad pro ochranu osobních údajů?
Vážně mě to už x let velice obtěžuje a výrobky avon jsem si nikdy neobjednávala.
Kompenzace a okamžité zrušení zasílání katalogů a dalších nabídek na moji adresu.
|
Tweet |
Krajské živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. V tomto případě by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktika dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.).
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Dobrý den,
velice nás mrzí, tato nespokojenost.
Konto bylo 15.9.2023 ukončeno, vymazáním veškerých osobních údajů spotřebitele a to také jméno, přijmení a doručovací a trvalá adresa na žádost spotřebitele.
Po podrobnějším prověření, jsme zjistli, že katalog na adresu spotřebitele nešel minimálně od března 2023.
Tyto katalogy mohou být zasílány jiným zdrojem, avšak ne společností Avon.
S pozdravem,
Lenka Rubešová
Zákaznický servis AVON
Dobrý den, je mi upřímně jedno, kdo mi ho zasílá. Je to z vaší firmy a pokud za to tedy nejste zodpovědní, pak už vůbec nechápu, kde jste vzali mé údaje - jméno, tel, datum narození a adresu. Můžete mi to prosím vysvětlit?
U konkrétní avon lady jsem to již rušila. Na chvíli byl klid a pak mi začaly katalogy chodit znovu. Jí jsem !!!!opakovaně!!!! žádala již od roku 2021! Screeny komunikace jsem vám zasílala na zákaznickou linku.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jak uvádíme výše, spotřebitelka se může obrátit na ÚOOÚ, pokud má podezření, že podnikatel osobní údaje neodstranil.
Pokud je na dodané poště uveden odesílatel, kterým není společnost AVON, doporučujeme, aby spotřebitelka zaslala žádost o výmaz osobních údajů také této společnosti.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.