Společnost


Rerum Finance, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#71872Neuznán splátkový kalendář

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2023, před rokem

Michaela Sienková

Znění stížnosti

Dostala jsem se do těžké životní situace a přišla o zaměstnání, ale práci jsem si našla jinou ovšem za mnohem menší plat, než předchozí. Požádala jsem společnost RERUM o splátkový kalendář, protože jsem ochotná splácet a domluvit se na nějakém řešení. Poslala jsem několik e-mailu, ale také telefonovala a z jejich strany mi bylo po telefonu sděleno to je nam lito no…. Po e-mailu odpověď, ze jsem povinna hradit, když jsem si tedy úvěr vzala. Vůbec nepochopili, ze hradit chci a chci s nimi najít nějaké další řešení. Vůbec nevím co mám teď dělat, protože jsou jediná nebankovní společnost, která mi splátkový kalendář neumožnila.


Produkt

Rychlá půjčka


Požadované řešení

Žádám a prosím o umožnění splátkového kalendáře, abych neměla žádnou pohledávku u společnosti RERUM.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2023 09:46, před rokem

Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.

Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."

Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky na adrese Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.12.2023 09:07, před rokem

Cílem společnosti Rerum Finance, s.r.o. si uvědomuje, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace a vždy se snažíme najít vhodné řešení. To se podařilo i v tomto případě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2023 09:26, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se ke stížnosti mohla vyjádřit a případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.12.2023 17:42, před rokem


Michaela Sienková

Hodnocení: