Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dostala jsem se do těžké životní situace a přišla o zaměstnání, ale práci jsem si našla jinou ovšem za mnohem menší plat, než předchozí. Požádala jsem společnost RERUM o splátkový kalendář, protože jsem ochotná splácet a domluvit se na nějakém řešení. Poslala jsem několik e-mailu, ale také telefonovala a z jejich strany mi bylo po telefonu sděleno to je nam lito no…. Po e-mailu odpověď, ze jsem povinna hradit, když jsem si tedy úvěr vzala. Vůbec nepochopili, ze hradit chci a chci s nimi najít nějaké další řešení. Vůbec nevím co mám teď dělat, protože jsou jediná nebankovní společnost, která mi splátkový kalendář neumožnila.
Rychlá půjčka
Žádám a prosím o umožnění splátkového kalendáře, abych neměla žádnou pohledávku u společnosti RERUM.
|
Tweet |
Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.
Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."
Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky na adrese Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.
Cílem společnosti Rerum Finance, s.r.o. si uvědomuje, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace a vždy se snažíme najít vhodné řešení. To se podařilo i v tomto případě.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se ke stížnosti mohla vyjádřit a případně ji uzavřít.
Hodnocení: