Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
reklamoval jsem u CZC 2x 2ks pamětí do PC pod reklamacemi *** a ***. Obě dvě mi byly po týdnu zamítnuty s tím, že jsem odstranil identifikační štítky a sériová čísla a toto je v rozporu se záručními podmínkami výrobce - zboží nelze identifikovat. Na obě reklamace mám doklad a reklamoval jsem je přes stránky CZC. Pracovník při příjmu paměti prohlédl a vzal do reklamace bez jakékoliv připomínky. Nevím jestli štítky na pamětích byly, nebo ne, nicméně takovéto osočení se mi dotklo, jako kdybych byl byl nějaký podvodník. Současně CZC upozorňuje, že z toho příjmu má kamerový záznam (bez mého vědomí). Prosím o radu, jak postupovat.
Děkuji moc, S pozdravem Petr Škvára
Reklamace *** a *** zboží 2x RAM A-DATA XPG SPECTRIX D41 - 2x8GB DDR4 3200MHz
Vrácení peněz - dobropis
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Domníváme se, že pokud by bylo možné zboží identifikovat jiný způsobem, nemělo by dojít k zamítnutí reklamace z důvodu odstranění identifikačních štítků a sériového čísla. Pokud by to však možné nebylo, bylo by zamítnutí reklamace důvodné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.