Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
dnes (tj. 12, listopadu 2023) jsem v brněnské pobočce AAA uzavřel smlouvu o koupi vozidla CITIGO – pořizovací cena 239.999, - Kč. Byl jsem instruován prodávající ***, že nabídka na měsíční splátku od firmy ESSOX na úvěr činí 4.500, - Kč. Ale, že se můžeme dostat na částku 3.200, - Kč, pokud do auta nechám umístit lokátor, což je podmínka poskytnutí úvěru. Nedostal jsem fyzicky nabídku banky do ruky a budu si ověřovat, jestli Essox tuto nabídku vůbec učinil. Následovala praktika podpisu smlouvy pomoci sms, kdy jsem fyzicky nedostal všechny smlouvy ke zhlédnutí a několikrát mi bylo opakováno, že pořízení prémiového balíčku ( asi patero pojištění a umístění lokátoru) je podmínkou k výhodnější formě úvěru. Díky všem nadstavbám a doplňkovým službám se úvěr na koupi auta vyšplhal na 302.000 Kč. Přestože jsem dal ze svého 150.000 - budu muset zaplatit jednou tolik. V 18.40 mi do schránky přišly smlouvy o dalších pojistkách, které při jednání byly souhrnně nazývány jako prémiový balíček a jsou tam další platby, které mi rozhodně avizovány nebyly. Pojistky Carlife Garance ADVANTAGE atd.
Měl jsem radost, že budu mít vůz, který nutně potřebuji, ale radost mě přešla, když jsem dostal další záplavu smluv, které jsem neviděl, slečna neochotně vytiskl pouze tu o které jsem sim fyzičky řekl. Byl jsem nesporně uveden v omyl naučeným trikem a nechci v této smlouvě pokračovat. je nějaká pomoc.
Anulování nutnosti umístit GPS lokátor a anulace pojištění, osobní omluva od prodávajících, kteří svým neférovým způsobem mě uvedli v omyl, ponížit částku úvěru o odstraněné pojistky: DEFEND Secure, Závazná objednávka na instalaci jednotky satelitního vyhledávání v systému GlobalTrac atd. Všechny tyto náležitosti uměle zvedli cenu úvěru a já nechci platit dalších sedm let za nesmyslné a vylhané podmínky.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci (zde: coi.cz/podatelna).
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Lamplote,
věc jsem prověřovala a mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně řešení již spojili v prosinci. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.