Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#7192Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.07.2015, před 10 lety

Tereza Marynčáková

Znění stížnosti

Dobrý den,dne 15.5.2015 jsem přes Mall.cz koupila elastickou zahradní hadici.Při třetím použití vybouchl konec hadice v místě vstupu gumové hadice společně s textílií do plastové násady na kohoutek.Zboží jsem reklamovala přes Mall.cz 29.6.2015 a 9.7. 2015 mi přišlo oznámení,že je reklamace vyřízena.Hadice mi byla vrácena ve stejném stavu jako při odeslání s vyjádřením servisu, cituji:Servisem provedena kontrola,na výrobku není žádná materiálová ani výrobní vada.Mechanicky poškozená hadice(vytržená).Nelze posoudit jako záruční opravu.Cena opravy převyšuje cenu nové hadice.Výrobek odeslán v původním stavu zpět.
Osobně jsem tedy volala na firmu Werco,že nesouhlasím s vyřízením rekl.a popsala jsem jak k tomu došlo,a jestli je možné znovu hadici odeslat k opravě nebo vrácení peněz.Technik mi řekl,že je to zbytečné, protože ji pošlou se stejným vyjádřením zpět a pokud tedy nesouhlasím mám se obrátit na soudního znalce.


Produkt

HECHT P0075 - elastická zahradní hadice


Požadované řešení

Prosím o výměnu hadice nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2015 13:48, před 10 lety

Odpovědný za způsob vyřízení reklamace je vůči kupujícímu výhradně podnikatel, u kterého bylo zboží zakoupeno, nikoli servis určený k záruční opravě, případně posouzení reklamované závady. Nároky plynoucí z odpovědnosti za vady je třeba uplatňovat u prodejce, rovněž i případný nesouhlas se zamítnutím reklamace pověřeným servisem, je třeba směřovat vždy vůči prodejci.

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.7.2015 15:04, před 10 lety

Vážená paní Marynčáková,


Vaši reklamaci jsem prověřila a je mi líto, ale jelikož máme od servisu potvrzeno mechanické poškození zboží, nelze Vaše odstoupení od kupní smlouvy akceptovat.

Pokud s tímto rozhodnutím nesouhlasíte, je možné obrátit se na soudního znalce, jak Vám doporučil servisní technik.

Mrzí mě, že Vám nemohu vyjít lépe vstříc.

Ivana
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2015 10:24, před 9 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Prosíme spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.8.2015 09:26, před 9 lety


Tereza Marynčáková

Hodnocení:

Komentář: Nebylo tak težké hadici opravit svépomocí, a proto nás mrzí jak se společnost Mall. cz staví k řešení reklamací. V budoucnu u této společnosti nakupovat nebudeme.