Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71927Nevrácení přeplatku, změna doby závazku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2023, před rokem

Jan Konečný

Znění stížnosti

Dobrý den
1) Až na opakovanou urgenci jsem 12.6.2023 obdržel fakturu č. ** za zúčtovací období 4.10.2022 - 10.2.2023 s přeplatkem 4'499,-.
Splatnost faktury byla 19.6.2023, i přes mé urgence přeplatek nebyl na můj účet vrácen.
2) Z výše zmíněné faktury jsem se dozvěděl, že mám závazek až do 26.9.2025.
S firmou jsem žádnou takovou smlouvu neuzavřel ( byl jsem v portfoliu klientů, kteří byli převedeni od společnosti Strong Energy).
Se společností Strong Energy jsem měl uzavřenou smlouvu na tarif Bernard Flexi na dobu neurčitou.
Firma Elgas ani na mé urgence ohledně tohoto nereaguje.
3) Na počátku měsíce listopad 2023 jsem žádal o roční vyúčtovaní.
Až na urgenci mi byla opět zaslána výše zmíněná faktura ( s předpisy záloh ve stejné výši jako za minulé období) s odpovědí, že příští vyúčtování proběhne až na konci února 2024.
I vzhledem nevrácení přeplatku s tím nesouhlasím, v tuto chvíli bude přeplatek ještě mnohem vyšší.
Ani na toto firma neodpověděla.
4) Vzhledem k těmto skutečnostem jsem žádal o snížení záloh za plyn ( má platební bilance vůči Elgas je 100%).
Příslib jsem dostal, nikdo se mi již neozval.
5) Vzhledem ke všem těmto skutečnostem žádám o vypovězení smlouvy bez sankčního poplatku.

MgA. Jan Konečný


Produkt

Služby - dodávka plynu


Požadované řešení

Žádám o:
- vrácení přeplatku, který je v prodlení od 19.6.2023
- vyplacení sankce [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.]
- vystavení ročního vyúčtování/ faktury
- ukončení smlouvy bez sankcí ze strany firmy Elgas


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 10:37, před rokem

V tomto případě mohlo dojít ke splynutí dodavatelů (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o splynutí musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy. Jestliže měl spotřebitel u Strong Energy smlouvu na dobu neurčitou a možnost vypovědět smlouvu bez sankce, měly by tyto podmínky být stejné i u ELGAS Energy, s.r.o.

Ke změně smluvního ujednání, včetně cenového, může obecně dojít buď shodným projevem vůle smluvních stran, nebo jednostranným jednáním dodavatele. Právo dodavatele jednostranně zvýšit cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo měnit jiné smluvní podmínky nevyplývá ze zákona, ale musí být založeno smlouvou a realizováno v souladu se zákonem.

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Ke zvýšení záloh:
Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

K přeplatku:
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakt

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 13:19, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.