Společnost


Petr Janek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71928Dluží peníze za neprovedené dílo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2023, před rokem

Stanislav Hejda

Znění stížnosti

Dali jsme finanční obnos 11 000 Kč jako zálohu za zhotovení šperku na zakázku. Dodali jsme své vlastní zlato o váze 7,44 g s požadavkem o navýšení karátů, zvířecí zuby a granátové náušnice k vyčištění. Po uplynutí lhůty dvou měsíců však nebyly žádné výsledky. Snaha o konverzaci téměř nulová a navíc hulvátská a lživá. Proto jsme se rozhodli odstoupit od výroby a dát zakázku renomované zlatnické dílně.S velkou námahou se nám po dalším dlouhém vymáhání povedlo získat zpět ony zvířecí zuby, granátové náušnice i zlato. Avšak zlato bylo v tom období zpracováno v jiné firmě do podoby 585 karátů o váze 3,84g. V námi vybraném zlatnictví, jsme zjišťovali zda cena nového zlata souhlasí s cenou zlata námi dodaného. V pořádku. Řekli, že vše souhlasí. Problém je, že 11 000Kč utratil po svém. Naštěstí máme podepsaný příjmový doklad. Po naléhání na vrácení peněz,jsme ústně domluvili formu splátek. Po první splátce 3 000 Kč se však odmlčel a přestal komunikovat. Nemůžeme nic dělat. Žena je na mateřské a potřebujeme každou korunu. Proto Vás žádám o radu, jak postupovat. Velmi děkuji za odpověď. Hejda


Produkt

Výroba zlatého mysliveckého šperku


Požadované řešení

Navrácení částky jakoukoli formou. Z částky 11 000 Kč, bylo splaceno 3 000 Kč. Dlužná částka tedy činí 8 000Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 10:59, před rokem

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován podnikateli: Petr Janek, Lošany 58, 280 02 Lošany. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Kontaktní údaje podnikatele (jako je telefon či e-mail) se nám nepodařilo dohledat, stížnost tímto přeřazujeme na spotřebitele a žádáme jej o doplnění kontaktních údajů podnikatele, abychom mohli podnikatele se stížností oslovit. Stížnost prozatím nebudeme publikovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.12.2023 08:09, před rokem


Stanislav Hejda

*** Petr Janek. Email se mi nepodařilo zjistit a ani ho nemám. Jednali jsme většinou osobně v jeho zlatnické dílně v Kolíně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2023 17:43, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté telefonní číslo, které bylo přesunuto z veřejně dostupné části webu. Podnikatel byl o stížnosti informován a požádán o reakci. Stížnost proto přeřazujeme na něj a zveřejňujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 13:55, před 11 měsíci

Subjekt byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.