Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
17.10. jsem udělala dvě objednávky na Zalandu.20.10. mi obě objednávky dorazily v jedné zásilce. Bohužel zboží nesplnilo mé očekávání, takže jsem ho obratem vrátila a 26.10. mi bylo Zalandem potvrzeno vrácení zboží s tím, že peníze už jsou na cestě.
Dobrý den Pavla,
Vracené zboží jsme přijali, mockrát děkujeme. Peníze už jsou na cestě k vám! Způsob vrácení peněz bude záviset na způsobu platby, který jste si u objednávky vybrali.
Jestliže by se vaše údaje o produktech, které jste nahlásili ze svého uživatelského účtu, lišily od vrácených produktů, pak si vyhrazujeme právo opět zatížit vaši kreditní kartu již uhrazenou částkou.
Vezměte prosím na vědomí, že každý vrácený balík je zpracován zvlášť. V případě, že jste odeslali další produkty v jiném balíku, obdržíte samostatné potvrzení o přijetí.
Bohužel do dnešního dne peníze nedorazily a stále se vymlouvají na nějakou technickou chybu a prosí o trpělivost.
To samé bohužel i na Zalando-Lounge, kdy mi potvrdily převzetí vráceného zboží 6.11. s tím, že požadavek na vrácení platby byl zpracován a taktéž peníze nedorazily.
Nevím, jak dlouho mám být trpělivá, jestli mám věřit, že jde opravdu o nějakou technickou chybu a čekat nebo můžu něco podniknout ?
Only & Sons Jednoduché tričko - dark blue/bordeaux/khaki Velikost: S Množství: 1 - 960,00 Kč, YAS Vesta - norse blue Velikost: M Množství: 1 - 1 555,00 Kč, FINISH - Fleecová bunda - lesní plody Kód zboží: ZZO1PC326-I000040000 Velikost: 40 Množství: 1 - 619,00 Kč
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
S ohledem na zkušenosti některých spotřebitelů uvádíme, že podnikatel má povinnost poskytnout ESC součinnost, což ESC potvrzuje i na svých stránkách (viz https://evropskyspotrebitel.cz/mimosoudni-reseni-sporu-adr/).
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly vráceny všechny platby za vrácené zboží. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.