Počet nahlášených stížností: | 376 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si u elamba.shop 3 kusy zboží. Zboží mi bylo dodáno opravdu obratem, ovšem nesouhlasí ani jeden kus. Nesouhlasí ani objednaná velikost, zboží je viditelně poškozené a chybí adresa na kterou by je bylo možné zboží vrátit.
Přehled objednávky
Objednávka CHY7422( 3 )
Kostkovaná kapesní mikina s dlouhým rukávem mintově zelená
3XL (46) × 1
260 Kč
Kostkovaný svetr s dlouhým rukávem na čtvrtiny zip
3XL (46) × 1
260 Kč
Violet Plus Size Kabát s kapucí s dlouhým rukávem a šňůrkou
4XL (48) × 1
360 Kč
Mezisoučet 880 Kč
Lodní doprava Volný, uvolnit
Celkový 880 Kč
Zboží mi bylo dodáno opravdu obratem, ovšem nesouhlasí ani jeden kus. Nesouhlasí ani objednaná velikost a chybí adresa na kterou by bylo možné zboží vrátát.
Objednávka CHY7422 Kostkovaná kapesní mikina s dlouhým rukávem mintově zelená 3XL (46) × 1 260 Kč Kostkovaný svetr s dlouhým rukávem na čtvrtiny zip 3XL (46) × 1 260 Kč Violet Plus Size Kabát s kapucí s dlouhým rukávem a šňůrkou 4XL (48) × 1 360 Kč Mezisoučet 880 Kč Lodní doprava Volný, uvolnit Celkový 880 Kč
Byla bych ráda za vrácení peněz. 880Kč není velká suma, ale pro mne dost podstatná. Také bych ráda adresu odesilatele abych mohla zboží vrátit.
|
Tweet |
Jako provozovatel webu (elamba.shop) není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop (elamba.shop) prostřednictvím e-mailu info@elamba.shop nebo ohpolly2023@gmail.com, který je na e-shopu označen za kontaktní e-mail, případně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu, která je na stránkách uvedena: Zátiší 2357 688 01 Uherský Brod.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a do kdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Jelikož se nejspíše jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.