Společnost


Tesco Stores ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:465
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#719362 x odectena platba

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2023, před rokem

David Pompl

Znění stížnosti

v patek 10.11 jsem byl nakupovat v Tesco hypermarket - pha 5 zlicin... K platbe jsem pouzil samoobsluznou pokladnu a platil jsem stravenkovou kartou SODEXO.... První problem zacal tim, že mi na stravenkovou kartu nebylo prijato detske sampano ( limonada ) Bohuzel nedoplatek sel zaplatit jen kartou a tu jsem u sebe nemel, jen hotovost....
To by jeste nebylo zas tak zavazne, ale pro vyreseni teto situace prisla paní pokladní a formou ulozeni to prevedla na jinou pokladnu..... Tam po me chteli zaplatit znovu cely nakup a presto, ze jsem jim rikal ze mi uz ze stravenkove karty byla castka strzena (1287,- KC) mi nekolikrat tvrdili ze tato platba nebyla dokoncena a ze to musim zaplatit znovu.....
Samozrejme druhy den, kdyz jsem se podival na vypis z karty tak transakce byla provedena 2 x :-( Bohuzel nejvic jsem byl zaskocen s pristupem manazerky, kdyz jsem druhy den prijel na Zlicin vec resit..... Velice neprijemne chovani , ktere slecna ci pani predvedla mi vyrazilo dech....
Pochopim, že jsem přišel ve chvíli, kdy jim tam někdo od pokladny utekl s nakupem, ktery nezaplatil v hodnote 3000 Kc, ale nepochopil jsem jak může manazerka prodejny nezvladat sve emoce a vybijet si to ostatních.... pracuji dlouho s lidmi a mám mnoho lidi pod sebou několik desítek let... Nicmeně tato paní by nemšla působit na takove to pozici...Během chvilky byla sprostá na minimálně 5 lidí, který ji přišli do rány... Mě pak odbyla, že jí to nezajímá, že ona ze své pozice nic nevyřeší a odešla... Celou záležitost se mnou pak sepsal zřejmě její podřízený, který ovšem také nedokázal mi k této situaci vice zdělit, že se to prý předá do Brna a když to uznají tak mi bude částka vrácena ve formě poukázky....

Takž vlastně shrnuto Tesco si odebralo nezákonně 2 x platbu s tím, že já nevím kdy mi bude částka vrácena a zda vůbec a ještě ke všemu poukázkama abych to musel utratit v TESCU? No nevím zda je toto profesionální přístup


Požadované řešení

V tuto chvíli bych si představoval vrácení částky ve finanční podobě, určitě ne poukazku.... Omluvu manazerky za jeji chovani a jako omluvu poukazku na nakup.... Kompenzace za to, že si TESCO vzalo nelagalne půjcku... Kdokoliv si bere půjcku, plati take uroky....


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 11:40, před rokem

V tomto případě, kdy byla spotřebiteli částka stržena dvakrát, by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Vznikla-li na straně společnosti povinnost vrátit peněžní prostředky, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zboží uhrazeno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Tesco Stores ČR a.s. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://itesco.cz/kontakty/.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 13:20, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.