Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V rámci nová zelená úsporám jsem objednal dvě okna /trojsklo / a venkovní vstupní dveře. Dveře jsou
nainstalovány nakřivo, takže horní západka nedovírá. Tím pádem netěsní.
Jedno okno po celé výšce skla bleskově prasklo po 4. měsících od instalace. Reklamace neuznána.
Firma si je dobře vědoma mizerně odvedené práce protože nám nabídla finanční kompenzaci 1000,.Kč
a uříznutí nového skla s tím, že opravu provedu sám. Po takovém zásahu bych definitivně přišel o záruku.
Je mi 75 let a nevím jak se mohu bránit.
Po několika násobné urgenci na reklamaci svádí všechny problémy na to, že jsem podepsal předávací
protokol /políčko bez závad si montážník vyplnil sám / a tím pádem nemám na reklamaci nárok.
vadná instalace dveří, prasklé okno vlivem pnutí./model vyrobený v Polsku/
pomoci s řešením reklamace
|
Tweet |
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2618 občanského zákoníku platí, že soud nepřizná objednateli právo z vadného plnění, neoznámil-li objednatel vady díla bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil nebo při náležité pozornosti zjistit měl, nejpozději však do dvou let od předání díla, a namítne-li zhotovitel, že právo bylo uplatněno opožděně.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže však spotřebiteli byla nabídnuta finanční kompenzace, domníváme se, že vada díla a reklamace tak byla společností fakticky uznána.
Nereaguje-li prodávající na e-maily (servis@oknostyl.cz) či volání, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti OKNOSTYL group s.r.o., Tišnovská 2029/51, 664 34 Kuřim.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.