Počet nahlášených stížností: | 376 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na faceboku jsem si vyhlédla pěkné kousky oblečení,2 mikiny,1 tuniku a 1 košili,objednala jsem si vel 46,došel balíček 6.11.2023,ještě jsem paní z ppl říkala,že je to nějaké malé na 4 věci.Neměla jsem to vůbec přebírat.Zaplatila jsem 1520,-kč a po rozbalení jsem našla 3 kousky,úplně jiné zboží,takové tenké haleněčky a velikost tak S.Není ta žádné označení,žádné číslo výrobku,nic.Ihned jsem psala na email.adresu ohpolly2023@gmail.com,přišla odpověď že momentálně není přítomen,ale ať pošlu telefon a že se ozve.Nic.Další den jsem psala znovu,opět stejná odpověď.Dnes už se nikdo neozval.
mikina mint zelená,modrá džínová halenka,světle modrá mikina s tartanovým potiskem na zip,top tunika s asiimetr. lemem,vel 46
CHci vrátit zboží,které jsem si neobjednala a dostat zpět peníze 1520,-Kč.Uvádí že do 3 dnů po spojení s operátorem dojede kurýr a dezplatně balíček odveze.Kdybych znala aktuální adresu,už bych to poslala.Chci vrátit zboží,které mi došlo a získat zpět svoje finance.Při objednávání nebylo ani zmínky o tom že je to zboží někde z ?????
|
Tweet |
Jako provozovatel webu (elamba.shop) není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy, je možné zboží reklamovat. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop (elamba.shop) prostřednictvím e-mailu info@elamba.shop nebo ohpolly2023@gmail.com, které jsou na e-shopu označeny za kontaktní e-maily, případně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu, která je na stránkách uvedena: Zátiší 2357 688 01 Uherský Brod.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Jelikož se nejspíše jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.