Společnost


ARBELA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7196Zničená zimní bunda při čištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2015, před 10 lety

Veronika Dudová

Znění stížnosti

Při vyzvednutí péřové bundy z čistírny mi byla vrácena zánovní zimní bunda zcela poškozena. Bylo mi nabídnuto, že škoda bude uhrazena, pokud vyplním záznam o poškození a doložím nákupní doklad bundy. Toto jsem doložila. Dnes mi byl zaslán dopis, kde my škodu vyčíslili na ani ne poloviční hodnotu. Domnívám se, že vzhledem k tomu, že bunda byla pořízena v prosinci 2013, měla by být cena vyšší. A navíc mi nikdo nevrátil peníze za vyčištění. Postup firmy Arbela s.r.o. se mi zdá nesprávný.


Produkt

cena nového péřového kabátu byla 4390 Kč - doklad doložen, na můj bankovní účet bylo zasláno po stanovení amortizace 2379 Kč


Požadované řešení

Požaduji úhradu v plné výši, tzn. 4390 Kč, péřový kabát byl zánovní a neobnošený, a také bych požadovala vrátit úhradu za vyčištění, kterou jsem hradila předem a to ve výši 468 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2015 16:05, před 10 lety

Byla-li uzavřena smlouva o dílo (vyčištění věci), tak jako v tomto případě, má ze zákona objednatel díla, nárok reklamovat vadně provedenou službu. Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá, při přebírání věci z čistírny. Zhotovitel je povinen provádět dílo dle smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami. Dílo je vadné, neodpovídá-li smlouvě.

Práva objednatele se liší podle toho, zda vada představuje porušení smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy zhotovitel věděl nebo musel vědět, že by objednatel smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Při podstatném porušení má objednatel právo na odstranění vady opravou, je-li možná. Stejně tak má právo na přiměřenou slevu z ceny opravy nebo od smlouvy odstoupit (vrácení zaplacené částky za vadně provedenou službu). Objednatel musí zvolené právo sdělit zhotoviteli při oznámení vady nebo co nejdříve poté. Provedenou volbu lze měnit jen po dohodě se zhotovitelem. Jestliže objednatel nezvolil právo včas, má stejná práva, jako by šlo o nepodstatné porušení smlouvy, a to právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu.

Ze zákona odpovídá za poškození nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy podle § 2944 občanského zákoníku. V tomto případě je poskytovatel služby (čištění oděvů) odpovědný za zničení, případně poškození převzaté věci ke splnění závazku z uzavřené smlouvy o dílo. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Ale je důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to však dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši, vychází se z ceny věci v době poškození. Při určování ceny věci je nutné přihlédnout k pořizovací hodnotě věci a k jejímu opotřebení. Pokud se spotřebitel s čistírnou na výši škody nedohodne, může ji autoritativně určit pouze soud v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2015 14:44, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.