Společnost


Ladislav Hoffmann

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71966Nevratenie penazi pri odstupeni od kupnej zmluvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2023, před rokem

Martin Žilák

Znění stížnosti

6.10. - vytvaram objednavku, platim kartou
7.10. - uvedomujem si chybu v objednavke, posielam e-mail so ziadostou o zmenu, po chvili posielam dalsiu spravu so ziadostou o storno celej objednavky s umyslom zjednodusenia procesu
10.10. - dostavam automatizovanu spravu o odoslani objednavky
10.10. - telefonicky kontaktujem p. Hoffmanna, potvrdzuje mi ze moje ziadosti dostal, ale vzhladom na to ze by to prenho bola extra praca a prisiel by o poplatok za platbu kartou, tak sa im rozhodol nevyhoviet, ked mu vravim ze takto sa veci nerobia a pozadujem riesenie, oznamuje mi ze vec pozaduje za uzavretu a nech mu znovu nevolam, po mojom opakovanom ziadani o riesenie situacie sa dohodneme, ze mu mailom poslem moj navrh riesenia situacie
10.10. - oznamujem odstupenie od kupnej zmluvy a pozadujem navratenie plnej sumy vratane postovneho (1211 CZK), oznamujem ze objednany tovar obratom odoslem nazad ihned ako bude doruceny na vlastne naklady
16.10. - p. Hoffmann mi pise, preco mu tvrdim, ze tovar mi uz bol doruceny, a ze uvidi ako sa k situacii zachova, neponahla sa
16.10. - odpovedam, ze netvrdim, ze tovar mi bol uz doruceny, informujem p. Hoffmanna o zakonnych lehotach pri odstupeni a prizvukujem, ze cele odstupenie by som riesil az po doruceni tovaru, keby sme sa telefonicky nedohodli, ze mu mam napisat pozadovane riesenie
17.10. - tovar mi je doruceny, obratom ho doporucene posielam nazad, prikladam ku nemu formalne odstupenie od kupnej zmluvy (datovane ku povodnemu datumu odstupenia 10.10.) a kopiu faktury, o odoslani p. Hoffmanna informujem mailom, prikladam odkaz na sledovanie zasielky a kopie dokumentov prilozenych fyzicky ku zasielke
26.10. - zo sledovania posty dostavam informaciu o uspesnom doruceni zasielky
13.11. - pytam sa na stav odstupenia, znovu informujem o zakonnych lehotach a prizvukujem ze aspon podla mojho pochopenia uz boli prekrocene aj pri najbenevolentnejsom vyklade ich moznych trvani
14.11. - p. Hoffmann mi tvrdi, ze peniaze mi vrati ked mu zasielka bude dorucena, ale este sa tak nestalo
14.11. - informujem p. Hoffmanna o existencii fikcie dorucenia, a opakovane ho prosim o kooperaciu v tomto procese


Produkt

Potravinarske chemikalie - kyselina mliecna a sojovy lecitin


Požadované řešení

Vratenie penazi bud na platobnu kartu alebo na cislo uctu ktore som p. Hoffmannovi opakovane zasielal bez zbytocneho dalsieho zdrziavania


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 13:27, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: Cítov č. 78, 277 04 Cítov pod Řípem. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 13:28, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.