Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:714
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#71972Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2023, před rokem

Miroslav Adámek

Znění stížnosti

Dobry den. Tento rok 22.4. jsem v AAA AUTO na pobočce v Pardubicích koupil vůz Mercedes Benz třídy E. Rok výroby 2011. Při koupi měl vůz najeto 176 690km. 23.8.2023 auto přestalo bez příznaků jet. Auto bylo odtahovkou dopraveno do servisu, kde jsem se na řadu dostal až v říjnu. Zjistili, že (DÁLE VYJÁDŘENÍ ZE SERVISU) u motoru došlo ke sjetí rozvodového řetězu z vačkových řetězových kol (vanosů) a následnému zastavení chodu motoru.
Po demontáži hlavy motoru a předního krytu rozvodového mechanismu (prsou), bylo zjištěno, že příčinou bylo vylomení
čepu z bloku motoru na kterém je nasazena kluzná lišta, která zajišťuje správný pohyb rozvodového řetězu. Dále bylo zjištěno
poškození řetězového kola klikového hřídele a poškození ventilů na hlavě válců.
Volal jsem na linku AAA AUTO kde reklamaci evidovali a řekli, ze se během dne ozvou z reklamačního oddělení. Tak se stalo a po telefonu mě navedli jak postupovat. Všechno jsem splnil. Chtěli protokol o poruše vozidla, který jsem si tedy nechal ze servisu napsat. Zajel jsem na pobočku do Pardubic kde se reklamace sepsala a podala a to dne 17.10.2023. Auto má aktuálně najeto 186 551 a je stále nepojizdné. Takže reklamace byla podána do půl roku a i do 10 000 najetých km. Reklamace zamítnuta z důvodu, že v protokolu o předání vozidla je doporučený základní servis a v něm je zmíněna výměna rozvodů. A já se ptám, proč je odpověď na výměnu rozvodů? Já nereklamuju rozvody, ale blok motoru. Mechanik přesně popsal jak k závadě došlo, rozvody sice sjeli, ale příčina byla jak jsem již zmínil a to vylomení čepu z bloku motoru. Tak předem děkuji k vyjádření a případnému řešení. Ať se zbytečně nemusí dělat tahanice po soudech. Dekuji Adámek


Produkt

Mercedes Benz E250 cgi


Požadované řešení

Požaduju, aby se oprava proplatila


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 13:41, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Jestliže autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 13:29, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.