Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na koncert GREGORIAN jsem zakoupila vstupenky 15.5.2019, původní termín v Ostravě byl 11.3.2020, koncert byl přeložen na 10.2.2022 a zaplatila jsem za pět vstupenek 5950,- Kč. Žádám o vrácení peněz na kartu, ze které byly vstupenky zaplaceny nebo na účet: ***
Tento text jsem odeslala firmě SMS ticket. Firmu FP PRO, s.r.o. se mi nepodařilo kontaktovat.
Zakoupila jsem 2 vstupenky na koncert REGORIAN - 20th Anniversary World Tour (Ostrava), který se měl uskutečnit 11.3.2020 v Ostravě. Koncert byl kvůli covidu přesunut a jeho náhradní termín byl také zrušen. Dle dispozic zaslaným mailem jsem se obrátila na společnost smsticket s.r.o. kde jsem lísky zakoupila s žádostí o vrácení vstupného ve výši 100%, což se mělo uskutečnit po 31.10.2022 (dle zákona 247/2020 Sb.). Po opakované urgenci mi společnost smsticket s.r.o. sdělila, že byli pouze zprostředkovateli a vstupné mi vrátit nemohou a mám se obrátit na firmu FP PRO s.r.o. jakožto pořadatele.
Argument pro mě není dostatečný, neboť jsem úhradu vstupného zaslala firmě smsticket s.r.o.
Nicméně se mi nepodařilo získat vrácení vstupného ani od společnosti FP PRO, s.r.o.
Velice zajímavé je, že se opět objevila nabídka koncertů GREGORIAN The Best of / World Tour v letošním roce.
A proto se obracím na vás a prosím o radu, co mám dělat, téměř 6000,- Kč je pro mne dost a nové termíny koncertů mne upřímně dost naštvaly.
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem
Pavla Kuběnová
Nevrácení vstupného GREGORIAN - 20th Anniversary World Tour (Ostrava)
Žádám o vrácení peněz na kartu, ze které byly vstupenky zaplaceny nebo na
účet: ***
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: FP PRO, s.r.o., Kurzova 2222/16, Praha 155 00. Pokud by tak spotřebitel učinil a prodávající doručení zmařil, považovalo by se za doručené dle § 570 Občanského zákoníku.
V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
K informacím ohledně návrhu na zahájení insolvenčního řízení:
Návrh podává buď věřitel na svého dlužníka, který je v úpadku, nebo dlužník v úpadku sám na sebe. Insolvenční návrh se podává ke krajskému soudu, v jehož obvodu má dlužník v úpadku sídlo nebo se v něm převážně zdržuje. V tomto případě bude návrh podán Městskému soudu v Praze. Insolvenční návrh může podat i jediný věřitel, následně (v případě zahájení insolvence) však ostatní musí přihlásit své pohledávky.
Pro insolvenční návrh není předepsán povinný formulář, musí být však v písemné formě. Kromě toho jej navrhovatel musí podepsat a jeho podpis musí být úředně ověřen a zároveň musí splňovat zákonné podmínky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.