Společnost


VK Servis obchodní s.r.o.

Počet nahlášených stížností:24
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#71980Nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2023, před rokem

Markéta Kubíčková

Znění stížnosti

Dne 16.10.2023 jsem si objednala na vkservis.cz mobil zn. POCO X4 GT 8GB/128GB blue (cena 5090 Kč). Rychlost dodání odpovídala jejich popisu na stránkách, cena poštovného a balného 190 Kč, pouze na dobírku přes Českou poštu. Telefon v orig. balení přišel pouze v papírové obálce s bublinkovou folií. Po pár dnech používání jsem zjistila, že nefunguje bluetooth, v telefonu nejspíš ani nebylo. Místo reklamačního řízení jsem uplatnila, po telefonickém hovoru s pracovníkem VK servisu, odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu, s tím, že jsem si současně objednala mobil znovu, protože jsem o něj stále měla zájem a VK servis byl jediný obchod, který ještě nabízel. Pro odstoupení jsem využila formulář ze stránek VK servisu, jak mi radil jejich pracovník. Telefon jsem řádně zabalený odeslala 23.10. a 25.10. mi přišla od ČP SMS o převzetí balíčku VK servisem.

Vzhledem k tomu, že mi nikdo od nich nepotvrdil převzetí balíčku, jsem pro jistotu psala mail 30.10. (14. den od koupě) o tom, jak a kdy jsem telefon poslala zpět s tím, že odstupuji od smlouvy, pokud by to nebylo jasné. Žádná reakce. Další týden uplynul a tak jsem se jim snažila dovolat (od 6.11. jim volám několikrát denně), mobil mají odpojený (volané číslo neexistuje), pevná linka vyzvání. Zkoušela jsem volat z různých čísel, telefon nikdo nebere, na maily nikdo nereaguje. Obrátila jsem se proto i na Heureka.cz, zda-li by oni mohli prodejce kontaktovat a vyzvat ho ke komunikaci. To udělat nemohou, ale prověří si, zda-li obchod nejeví známky nekalosoutěžního jednání a pokud ano, vyvodí z toho důsledky.

Zákon ukládá vracet peníze do 14. dnů od převzetí zboží, což sami uvádějí na svých stránkách. Celou věc každopádně předám ČOI, případně se obrátím na Policii ČR.


Produkt

POCO X4 GT 8GB/128GB blue


Požadované řešení

Chci vrátit penízeza telefon na účet, který jsem napsala do formuláře o odstoupení, včetně poštovného, tedy 5280 Kč. Slušnost by navíc byla, kdyby mi vrátili i peníze za poštovné, které jsem vynaložila za vrácení telefonu zpět obchodníkovi, což činí 130 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2023 09:33, před rokem

Jednání zaměstnance společnosti na telefonické lince je dle § 166 občanského zákoníku závazné pro společnost VK Servis obchodní s.r.o. Jestliže tedy spotřebitel postupoval při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle jeho pokynů a odeslal zboží zpátky společnosti, mělo by následně dojít k navrácení finančních prostředků.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti VK Servis obchodní s.r.o., Na Zemance 1802/22, 147 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Jestliže má spotřebitel podezření na nekalé jednání společnosti, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci (zde: coi.cz/podatelna), která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 13:34, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.