Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Objednal jsem 8.11. online u Alza.at Lego Duplo za zvýhodněnou cenu, doručení do boxu.
Zboží bylo uvedeno jako dostupné, doručení za 2 dny, rovnou jsem zaplatil kartou online.
Po dvou dnech jsem Alza.at kontaktoval s dotazem na stav objednávky, další den dostal info, že zboží by se nevešlo do boxu, tak jsem souhlasil se změnou způsobu doručení.
Po víkendu jsem obdržel další mail, že mi zbývá doplatit cca 20EUR, což není nová cena dopravy, ale již neexistující zvýhodněná cena.
Zavolal jsem do Alza.cz, kde velmi vstřícný operátor kroutil hlavou nad stavem věcí. Na jeho radu jsem poslal mail s vysvětlením situace a přiloženou původní fakturou.
Po dalším dni bez reakce jsem zavolal do Alza.cz znovu, ale zřejmě pod vlivem stresu ze špatně fungujícího IT systému mi operátorka jen stále opakovala, že zboží není dostupné a ať počkám.
Stav objednávky je "rezervováno, zaplaťte 20EUR", to se samo nevyřeší
LEGO DUPLO 10874 (+2)
Urychlené dodání objednaného zboží (do 17.11.; podle AT webu je stále dostupné, plus "moje" kusy jsou údajně rezervovány) na moji adresu nebo do Vídeňské pobočky za již uhrazenou cenu. A komunikace, která odpovídá velikosti a zkušenostem firmy, od které mám doma i ve firmě většinu elektroniky, ne čínskému webshopu.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Domníváme se, že pokud byla změněna forma doručení, je možné požadovat pouze doplacení rozdílu v ceně za toto doručení, nikoliv za cenu zboží jako takového, pokud se jeho změna v průběhu změnila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Vaše objednávka je v tuto chvíi již zpracovaná, za původní cenu. Předpokládaný termín pro doručení je nyní naplánován ke dni 17.11.2023 a věřím, že již vše proběhne v pořádku. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Zboží právě dorazilo. Vše nakonec na poslední chvíli dopadlo jak mělo, takže na počáteční nesnáze časem zapomeneme.