Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#71990Nevyřízená objednávka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2023, před rokem

Michael Schenk

Znění stížnosti

Objednal jsem 8.11. online u Alza.at Lego Duplo za zvýhodněnou cenu, doručení do boxu.
Zboží bylo uvedeno jako dostupné, doručení za 2 dny, rovnou jsem zaplatil kartou online.
Po dvou dnech jsem Alza.at kontaktoval s dotazem na stav objednávky, další den dostal info, že zboží by se nevešlo do boxu, tak jsem souhlasil se změnou způsobu doručení.
Po víkendu jsem obdržel další mail, že mi zbývá doplatit cca 20EUR, což není nová cena dopravy, ale již neexistující zvýhodněná cena.
Zavolal jsem do Alza.cz, kde velmi vstřícný operátor kroutil hlavou nad stavem věcí. Na jeho radu jsem poslal mail s vysvětlením situace a přiloženou původní fakturou.
Po dalším dni bez reakce jsem zavolal do Alza.cz znovu, ale zřejmě pod vlivem stresu ze špatně fungujícího IT systému mi operátorka jen stále opakovala, že zboží není dostupné a ať počkám.
Stav objednávky je "rezervováno, zaplaťte 20EUR", to se samo nevyřeší


Produkt

LEGO DUPLO 10874 (+2)


Požadované řešení

Urychlené dodání objednaného zboží (do 17.11.; podle AT webu je stále dostupné, plus "moje" kusy jsou údajně rezervovány) na moji adresu nebo do Vídeňské pobočky za již uhrazenou cenu. A komunikace, která odpovídá velikosti a zkušenostem firmy, od které mám doma i ve firmě většinu elektroniky, ne čínskému webshopu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 07:38, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Domníváme se, že pokud byla změněna forma doručení, je možné požadovat pouze doplacení rozdílu v ceně za toto doručení, nikoliv za cenu zboží jako takového, pokud se jeho změna v průběhu změnila.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.11.2023 19:02, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Vaše objednávka je v tuto chvíi již zpracovaná, za původní cenu. Předpokládaný termín pro doručení je nyní naplánován ke dni 17.11.2023 a věřím, že již vše proběhne v pořádku. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.11.2023 16:24, před rokem


Michael Schenk

Hodnocení:

Komentář: Zboží právě dorazilo. Vše nakonec na poslední chvíli dopadlo jak mělo, takže na počáteční nesnáze časem zapomeneme.