Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 10.12.2014 jsem v rámci záruční lhůty telefonicky nahlásila na servis INDESIT závadu na sušičce Hotpoint Ariston AAQCF 81 U EE Aqualtis, kterou jste nám Vy následně opravoval (servisní list č. ME 063344) bylo na servis INDESIT a následně i Vám nahlášeno bouchání bubnu.
Den 17.12.2014 byla sušička Vámi shlédnuta (v bytě) a nám bylo oznámeno, že buben bude objednán, poté vyměněn a že nám upřesníte datum výměny. Sušička byla servisem odvezena dne 9.1.2015 na dílnu a dne 10.1.2015 byla opět servisem přivezena.
Sušička byla servisem umístěna na dané místo, přezkoušen buben (nutno uvést, že sušičku bylo možné shlédnout pouze vizuálně z venku). Z důvodu oplechování sušičky nebylo možné, aby zákazník mohl zjistit poškození spodní části sušičky (popraskání a následné lepení prasklin). Tato oprava provedena v záruční lhůtě, závěr servisu při přezkoušení již v bytě 10.1.2015 - vyčištění sušičky (čerpadla), výměna vadného dílu (bubnu), odzkoušení po opravě bez závad !!!!! Servis zatajil poškození sušičky.
Dne 4.5.2015 jsem zavolala opět servis, tehdy již na prodlouženou záruku poskytnutou přes pojišťovnu. Servisní technik pročistil základní část nádobky, odzkoušel čerpadlo, atd…vše na místě v bytě….po mém odzkoušení při klasickém sušení v pozdější den bylo zjištěno, že sušička stále nesuší. Opět bylo na pojišťovnu a dále na servis oznámeno, že sušička protéká, nečerpá. Servis oznámil, že je nutné sušičku propláchnout. Sušička byla za mé přítomnosti odnesena ven k pročištění, kde servisní technik zjistil, že je sušička poškozena a slepená lepidlem. Oprava byla následně ukončena a sušička odvezena na dílnu servisu, bylo podotknuto, že sušičku musel někdo upustit a následně slepit. V tuto uvedenou dobu dne 28.5.2015 bylo poškození sušičky zákazníkem poprvé zjištěno, dříve nebylo možné, aby zákazník poškození objevil (praskliny a lepení bylo schováno za plechovým opláštěním ve spodní části sušičky). O tomto poškození byl proveden záznam servisem a zaslán na pojišťovnu.
HOTPOINT ARISTON, model AAQCF 81 U EE Aqualtis, výr. číslo 106224019
Protože se hodnota a funkčnost sušičky poškozením v servisu změnila, žádám vás v souladu s § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění o náhradu škody v plné výši 10 999,-. Tuto uvedenou částku zašlete na mojí výše uvedenou adresu, popř. kompletní nový díl a výměna dílu na poškozené sušičce.
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí. Vzhledem k délce období mezi opravou a vlastním zjištěním poškození je proto otázkou, zda bude spotřebitel schopen poškození během reklamačního řízení prokázat.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.