Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý večer,
chtěla bych se zeptat, jak se vlastně u vás reklamuje, nebo mění oblečení kus za kus. Ráda bych Vám tady popsala situaci, se kterou jsem se setkala poprvé a doufám také, že i naposled!
Včera dne 13.11.2023 ve 20:42 jsem si zakoupila zimní bundu a nevšimla jsem si a ani má polovička, že na zádech je bunda rozříznutá, protože dokud se bunda nenapne, tak to bohužel nejde vidět. Dnes 14.11.2023 když jsem si bundu oblékla, tak jsme si všimli že bunda na zádech je rozřízla, tudíž jsem se rozhodna že ji půjdeme ihned reklamovat na prodejnu ZARA na Chodově, kde jsme ji včera zakoupili. Po příchodu na prodejnu paní prodavačka u kasy ihned volala paní “manažerku” na kterou jsme si pěknou dobu počkali, než nakráčela. Po x minutách co jsme se dočkali nám bylo řečeno, že bundu nevyreklamuje, jelikož nevěří, že jsme bundu v takovém stavu zakoupili a že jsme vlastně tu bundu rozřízli my, i když jsem jí řekla, že jsem si toho bohužel nevšimla. Na prodejně OC smíchov neměli už bohužel mou velikost, kde jsem si ji vyzkoušela a sdělila nám paní prodavačka, že je bunda dostupná na Chodově, tudíž jsme dorazili na Chodov, těsně před zavírací dobou a bundu si zakoupili.
Nakupuji u Vás poměrně často a velice ráda a pochopím, že tyto věci se těžko dokazuji, ale to jak se ke mě paní zachovala mi přijde jako drzost, nicméně kdyby to aspoň podala normálně, tak chápu.…ale paní “manažerka” ukrajinské národnosti k tomu byla poměrně dost arogantní a neprofesionální.
Byla bych ráda, kdyby byla tato situace nějakým způsobem řešena, protože jak si tak čtu není to poprvé(recenze google).
prosím o zpětnou vazbu, jak tento problém bude vyřešen.
Omlouvám se za komplikace, ale toto mi opravdu nepřijde jako korektní jednání vůči zákazníkovi.
Děkuji.
S pozdravem a přáním hezkého večera Janderová.
ZARA ČERNÁ BUNDA
Byla bych ráda, kdyby byla tato situace nějakým způsobem řešena, protože jak si tak čtu není to poprvé(recenze google).
-požadují výměnu kus za kus.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.