Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
Obracím se na Vás ve věci řešení výše uvedené upomínky. Píšu za svého syna Jana Bouška, který je dlouhodobě a často hospitalizován v psychiatrické léčebně, toho času v Kosmonosech. Bohužel je schizofrenikem.
V týdnu od 25.- 29.9.2023 jsem se snažila tuto záležitost vyřešit s Vašimi operátory 3x.
V prvních dvou rozhovorech jsem chtěla vykomunikovat a zjistit platební údaje k nezaplaceným fakturám, abych mohla situaci uzavřít. To se mi nepodařilo, chápu, že máte na to své předpisy.
V třetím hovoru jsem již řešila příchozí výše uvedenou upomínku. A na základě tohoto hovoru posílám následující přílohy.
1.potvrzení o datu hospitalizace mého syna – (pošlu v nejbližších dnech, čekám na vyhotovení)
2.Potvrzení od Policie České republiky s Podáním vysvětlení Jana Bouška o krádeži.
9.8.2023 byl mému synovi odcizen telefon s číslem ***. Vzhledem k rozjeté nemoci, v té době psychóze, neřešil zodpovědně své záležitosti, jako je zablokování telefonu.
Až nyní, kdy je v léčebně zaléčen léky, začíná řešit resty. Sám byl na pobočce, chtěl zjistit, zda něco nedluží, ale nepamatuje si pin k otevření údajů o telefonním čísle. Neměl ani občanský průkaz (též odcizen), který také potřeboval k zjištění údajů. Nyní čeká na zhotovení nového.
Na základě upomínky sice víme, kolik má zaplatit, ale není nám jasné, za co je takto vysoká částka. Pokud je to částka za nezaplacené faktury v předešlých měsících, chápu, že je nutno zaplatit. (ačkoliv můj syn udává, že pravidelně platil, ale nemusí to být pravda, neorientuje se někdy v čase).
Pokud ovšem je upomínaná částka za pohyby v době od odcizení telefonu, prosím Vás o shovívavost, že částku zaplatit moc nechceme.
V celé záležitosti nemám jasno, proč nepřišla upomínka již dřív na adresu trvalého bydliště?
Chápu, že tato záležitost je složitá k řešení, protože celá situace kolem mého syna je složitá. V současné době je zažádáno o zbavení svéprávnosti, do té doby se jako rodiče snažíme pomoci.
Prosím tedy o přezkoumání celé záležitosti.
S pozdravem
Eva Boušková
Platba třetím stranám- platby byly prováděny z odcizeného telefonu
Vrátit částku, kterou jsme uhradili
|
Tweet |
Krádež mobilního telefonu je třeba nahlásit Policii ČR, tak jak zde spotřebitel učinil. Policii je možné také požádat o blokaci telefonu (viz https://www.policie.cz/clanek/databaze-odcizeni-mobilniho-telefonu-blokovani-mobilniho-telefonu-policii-cr.aspx).
Pokud telefon nezablokovala PČR, je vhodné krádež oznámit také svému operátorovi, aby došlo z zablokování SIM karty, čímž je možné předejít zneužití telefonního čísla. Po zablokování již není možné z telefonu volat případně způsobit jinou útratu.
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že částka za platby třetím stranám mu bude vrácena, mělo by se tak skutečně stát.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den, paní Boušková, mrzí mě nastalá situace. V našich Všeobecných podmínkách uvádíme informaci v bodě 8.1 - Ztrátu či odcizení SIM karty nám ihned telefonicky oznamte a vyžádejte si vydání nové SIM karty (za niž můžeme požadovat úplatu). Nejpozději do 60 minut od obdržení vašeho oznámení provedeme blokaci SIM karty a od té chvíle přestáváte odpovídat za užití služeb nad rámec svého tarifu prostřednictvím této SIM karty.
Naše odpovědnost za škodu je ze zákona omezena. Nevyplývá-li z příslušných právních předpisů jinak, nejsme odpovědni například za škody způsobené v důsledku přerušení nebo vadného poskytnutí služby, uvedením nesprávných údajů z vaší strany, viry (tzv. mobile malware), prozrazením či zneužitím hesla nebo PINu, popř. jiných kódů, ztrátou, odcizením nebo poškozením SIM karty.
Služba M-platby umožňuje zákazníkům, aby jejím prostřednictvím hradili cenu za zboží a služby poskytované smluvními partnery Vodafonu nabízené na internetovém nebo wapovém portálu těchto partnerů. V rámci zabezpečení veškerých bezhotovostních transakcí přes M-platba je potřeba každou transakci potvrdit zadáním bezpečnostního kódu, který zákazníkovi přijde v SMS (v ní se uvádí, že se platba zahrne do výdajů za telefonní číslo, na které byla doručena, s upozorněním, aby jeho uživatel nesděloval kód třetím osobám). Není proto možné, že bychom naúčtovali platbu bez potvrzení transakce autorizačním kódem, který byl zaslán na zákazníkův telefon.
Pokud chcete objednání služby reklamovat, je nutné se obrátit přímo na provozovatele služby. Podrobnosti o uvedených společnostech naleznete na stránkách www.platmobilem.cz. Případnou náhradu škody je pak třeba vymáhat po pachateli. Dle Vašeho vyjádření jste již oznámení na Policii ČR podali.
Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší reklamaci žádné informace. Můžete nás kontaktovat přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
omlouvám se za zpoždění mé odpovědi. V předešlých týdnech jsem řešila zdravotní problémy mého syna, o kterém tu píši.
Ten právě na následky své nemoci minulý týden zemřel.
Celou dobu jsme jednali za něj. ani nám tak nejde o peníze, jako spíš o lidské pochopení situace.
Informace,
V rámci zabezpečení veškerých bezhotovostních transakcí přes M-platba je potřeba každou transakci potvrdit zadáním bezpečnostního kódu, který zákazníkovi přijde v SMS (v ní se uvádí, že se platba zahrne do výdajů za telefonní číslo, na které byla doručena, s upozorněním, aby jeho uživatel nesděloval kód třetím osobám). Není proto možné, že bychom naúčtovali platbu bez potvrzení transakce autorizačním kódem, který byl zaslán na zákazníkův telefon.
Pokud měl můj syn telefon odcizený, nemohl a ani nepotvrzoval žádné platby přes SMS.
V průběhu reklamace mi bylo sděleno, raději částku zaplaťte, když doložíte vše, co je třeba, peníze Vám vrátíme.
Nevím, jaké naděje mi tedy společnost dělala.
Dobrý den, paní Boušková, velmi mě mrzí Vaše ztráta. Jak jsem Vás již informovala, kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Z Vašeho popisu vyplývá, že už jste podala reklamaci. Věřím, že na základě této reklamace kolegové celou situaci důkladně prověřili a zkontrolovali. Je mi líto, pokud Vám nemohli vyhovět. Děkuji za pochopení. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za reakce.
Jelikož společnost uvádí, že stížnost vzhledem k ochraně údajů nemůže řešit prostřednictvím naší služby, přeřazujeme stížnost zpátky na spotřebitelku a žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.