Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#7201Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2015, před 10 lety

Zdeňka Frajtová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 27.4.2014 jsem zakoupila sekačku SP 535 HW 4S/NTL 534 cen.číslo 1SEK2115 výr.č.SK4830719 místo zakoupení Praha- Kavčí Hory rozhodnutí o reklamaci SRZ15/001/7/00389
U sekačky již po zakoupení stále nefungoval pojezd odhad najetí 10hod.
Sekačka byla odvezena na opravu Mirošovická 697 Mnichovice mechanik Heinzel Tomáš,kde jasně bylo prokázáno, že pojezd není funkční a přesto byla reklamace zamítnuta s tím, že pojezd jde, ale byla provedena výměna unašeče,kde v záruce jsem zaplatila kolem 400,- Kč po 10hod najetí.Dne 10.4.2015 jsem sekačku vyzvedla a šla přesně týden a opět nefunkční pojezd, nesbírá trávu a ke všemu začal rachtat motor, takže se jí bojím nastartovat. Vzhledem, že jsem starší člověk a nemám, kdo by sekačku odvezl, tak drahá sekačka stojí v kůlně a je mně na nic a jsem s toho nešťastná. Děkuji Z.F.


Produkt

Sekačka SP 535 HW 4S/NTL 534 výrobní číslo SK4830719


Požadované řešení

Chci vrátit peníze, protože nemám k tomuto zboží důvěru a hlavně nemám jak sekačku odvést do opravny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 15:10, před 10 lety

Reklamaci (tj. spotřebitelovo uplatnění odpovědnosti za vady) je možné uplatnit osobně, ale rovněž tak lze učinit i prostřednictvím pošty, popřípadě elektronickou poštou, vždy však musí spotřebitel dbát na to, aby uplatnění reklamace bylo prokazatelné pro případ sporu. Spotřebitel však není povinen dopravit reklamované zboží do provozovny prodejce, což je podstatné zvláště v případě prodeje větších věcí, jako je i reklamovaná sekačka. Spotřebitel je však povinen poskytnout prodejci potřebnou součinnost, aby mohl posoudit v rámci reklamačního řízení uplatněné vady výrobku. K řádnému uplatnění reklamace je tedy třeba, aby spotřebitel umožnil posouzení sekačky prodejci, tj. dopravil věc pod vliv prodávajícího, nebo umožnil prodávajícímu věc převzít do reklamačního řízení.

Vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.

Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět na věci jakoukoli mimozáruční opravu, a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace. Pokud prodejce zboží opravil, ačkoliv reklamaci zamítl, doporučujeme se vůči tomuto postupu ohradit a prodejci oznámit, že tato „vycházení vstříc zákazníkovi“ budou považována za uznané reklamace. Tento postup prodejce jednak nerespektuje právo spotřebitele na uplatnění a vyřízení reklamace zákonným způsobem, čímž je zasahováno do jeho vlastnického práva, a jednak spotřebiteli znemožňuje prokázat, že odstraněný nedostatek byl skutečně vadou.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.

Pokud se však vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o záruční vadu či nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Za spolehlivý důkaz, který vyvrátí odůvodnění zamítnuté reklamace, se považuje nezávislý objektivní odborný posudek. Znalec by se měl současně vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2015 14:40, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.