Společnost


CO2 offset s.r.o.

Počet nahlášených stížností:26
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72030Neoprávněně naučtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2023, před rokem

Jan David

Znění stížnosti

Hezký den, při koupi Slovenské dálniční známky, jsem použil na internetu adresu skznamka.sz a tam jsem si objednal desetidení známku za 12 eur. opakovaně jsme potvrdil koupi známky 10dní/12 eur. Až při přesměrování na platební bránu se částka zvýšila na 16,46 eur. firma nedostupná, na telefonu jen nějaký automam co povídá pohádky jak za ty peníze navíc sázejí stromy. Dič je slovenské DIČ: SK4120393145, ale firma má sídlo v Praze na adrese jičínská 226/17, Praha 3.


Požadované řešení

Prosím poradte řešení, a kdyby byla šance nějak podvodné jednání zablokovat, bylo by to fajn. Nejsem zdaleka vyjmešný, komu se to stalo. Jednak v okolí znám další případy, druhak sami se chlubí, že už vysadili 56tisíc stromů. To může být i třikřít více podvedených zákazníků...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 12:09, před rokem

Dle obchodních podmínek společnosti CO2 offset s.r.o. (dostupných zde: https://skznamka.sk/sk/pages/terms-conditions) je cena zahraniční známky stanovena přepočtem do Kč v souladu s platným interním devizovým kurzem odpovídající měny, přičemž cena elektronické dálniční známky zahrnuje i manipulační poplatek dodavatele.

Spotřebitel je tedy na skutečnost existence manipulačního poplatku upozorněn předem v obchodních podmínkách. Při koupi dálniční známky by tato částka navíc měla být i zřetelně zobrazena v souhrnu vyúčtování předtím, než se spotřebitel rozhodne známku zakoupit.

V tomto případě se navíc domníváme, že není možné odstoupit od kupní smlouvy, jelikož se sice jedná o koupi zboží na dálku, ale je naplněna jedna z výjimek, kterou stanovuje zákon. Konkrétně se jedná o § 1837 písm. d) občanského zákoníku, kde je stanoveno, že "spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám" (v tomto případě např. vyznačení začátku platnosti časového kuponu nebo vyplněná RZ vozidla).

Dle obchodních podmínek společnosti je však možné od smlouvy odstoupit "v případě podstatného porušení povinnosti Dodavatele vyplývající ze Smlouvy. Za podstatné porušení povinnosti Dodavatele se považuje zejména jeho prodlení s předáním Dodávky o více než 1 pracovní den po připsání platby na účet Dodavatele, aniž by tato skutečnost nastala v důsledku prodlení Objednatele či vyšší moci, a Dodavatel nedodá Objednateli plnění ani v přiměřené lhůtě k tomu mu poskytnuté Objednatelem."

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz/podatelna.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 09:21, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.