Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zakoupil jsem z ts bohemia - BAT Viking solární panel L60, 60 W, Objednávací kód: ***, BAT BLUETTI bateriový generátor EB3A, kapacita 268 Wh,Objednávací kód: ***. Bylo to jako set. Jenže ten bat. generátor se nedokázal nabít přes solární panel, dokonce se vybíjel (baterie)! Bylo to několikrát reklamováno, 1x vyměněmo za nový kus. Ale záváda bylo pořád stejná. Zaslal jsem i video s touto závadou. A zkoušel to nabíjet cca od února do října 2023 za různých slunečních podmínek a i v letošních rekorní teplotách v létě. Solární panel, dle naměřených hodnou, něco málo energie vyráběl, ale generátor se vybíjel. Tak jsem jim to zaslal celý set zpět, s tím, že se jedná o opakovanou reklamaci, kde závada je pořád stejná. A že požaduji vrácení pěnez na můj zaslaný ban. účet. Reklamaci neuznaly a nyní mi po posílají zpět přes poštu, aktuálně je to někde na cestě. Tak jsem jim odepsal, že zásilku nepřevezmu a požaduji vrácení peněz zpět. Zatím neodpověděli. Ale opakovanou reklamaci s udanou vadou neuznaly.
BAT Viking solární panel L60, 60 W, Objednávací kód: ***, BAT BLUETTI bateriový generátor EB3A, kapacita 268 Wh,Objednávací kód: ***.
Vrácení pěněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud byla reklamace vyřízena (i když byla ze strany společnosti zamítnuta), doporučujeme spotřebiteli zboží z reklamace vyzvednout, jestliže tak ještě neučinil, neboť společnost by v případě nevyzvednutí zboží z reklamace mohla po spotřebiteli požadovat úložné, a to za podmínky, že o možném vyzvednutí tohoto zboží společnost spotřebitele informovala.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nám sdělil, že postoupil spor k České obchodní inspekci. Stížnost tímto přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl o výsledku mimosoudního řešení sporu při ČOI informovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, jak dopadlo řešení sporu při ČOI, případně o uzavření stížnosti.
Vyřešeno přes ČOI, peníze za zboží se mi od TSBOHEMIA vrátily.
S ohledem na shora uvedené stížnost uzavíráme s dosažením smírného řešení.