Společnost


HP TRONIC Zlín, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

40%
60%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#7204Vrácené zboží z reklamace poškozené, následná reklamace neuznána

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.07.2015, před 10 lety

Jiří Vogel

Znění stížnosti

8. dubna 2015 jsem přes internet Kasa.cz zakoupil Vařič na rýži Steba RK 2 za 1384 Kč. Na teflonovém povrchu hrnce se při vaření rýže udělaly bublinky, které se odlouply. 31.5. 2015 jsem Vařič rýže reklamoval. Reklamace byla uznána a čekal jsem na příjem opraveného zboží. Když jsem zboží reklamoval byl jsem též dotázán, jak si zboží hodlám převzít. Požádal jsem, abych si jej mohl vyzvednout přímo na výdejně a zboží si na místě alespoň vizuálně překontrolovat. Dne 30.6. 2015 mi kdosi zavolal s tím, že mi veze nějaký balík, že je to zdarma a neví, co v tom je. Poté mě požádal, jestli balík může nechat v pekárně vedle mého bydliště, neboť jsem v době jeho příjezdu nebyl doma. Poté, co jsem si balík vyzvedl a rozbalil jej, zjistil jsem, že mi byl domů zaslán reklamovaný vařič rýže. Teflonová nádoba na vaření rýže byla vyměněná, avšak vnější nádoba byla značně poškozená (promáčklá). Proto jsem zboží 3.7. 2015 znovu ve výdejně Kasa.cz reklamoval. Včera, 10.7. 2015, mi ale přišlo vyrozumění, že reklamace byla neuznána.


Produkt

Vařič na rýži Steba RK 2


Požadované řešení

Původně jsem žádal opravu hrnce. Po neúspěchu s druhou reklamací bych chtěl vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 17:13, před 9 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Ohledně místa převzetí reklamace platí ustanovení § 1954 občanského zákoníku, které říká, že k řádnému plnění se vyžaduje, aby dluh (v našem případě reklamace) byl splněn na stanoveném místě. Pokud tak prodávající neučiní včas (do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace), tak v souladu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající v prodlení, což se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel může od smlouvy odstoupit.

Je však důležité prokázat, že se spotřebitel a prodávající domluvili na místě převzetí zboží, k dokázání by mohl sloužit reklamační protokol.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2015 09:31, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.