Společnost


Lidová energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:69
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#72046Neuhrazení vyůčtovaných přeplatků řadné fakturace za elektřinu a plyn.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2023, před rokem

Stanislav Navrátil

Znění stížnosti

Na moji žádost o zaslání konečného vyůčtovaní elektřiny, (zaslání v dne 20.10.2023 na e-mail, spol.Lidová energie s.r.o. )jsem "konečně" dne 23.10. obdržel e-mailem fakturace@lidovaenergie.cz ,vyůčtovaní řádné fakturace elektřiny za fakturační období 28.07.2022 - 26.07.2023 /za dvě odběrná místa.
- danový doklad č.***, datum vystavení 31.07.2023 , s konečným
vyůčtovaným přeplatkem 13886,00 Kč , datum splatnosi 14.08.2023
- danový doklad č.***, datum vystavení 01.08.2023 , s konečným
vyůčtovaným přeplatkem 6013,00 Kč , datum splatnosti 15.08.2023

Dne 01.11.2023 na e-mail - fakturace@lidovaenergie.cz byla zaslána zpráva - upomínka k zaplacení vyůčtovaných přeplatů, které nejsou stále uhrazeny, dle datumu splatnosti.
Odpovědi jsem se nedočkal,telefonicky 1x jsem se náhodou spojil.
Při otázce ohledně neuhrazení přeplatků, byl hovor přerušen.Po x pokusů není možné se dovolat, to samé na e-mal, nikdo nereaguje.

Ten samý problém má i manželka jako odběratel plynu.
Opět na žádost o zaslání konečného vyúčtvání za plyn (zasláno e-mail ) ze dne 10. 11.2023 , bylo 13.11.2023 doručeno vyúčtování řádné fakturace plynu za období 17.10.2022 - 15.10.2023
- danový doklad ***, datum vystavení 23.10.2023, s konečným
vyůčtovaným přeplatkem 25864,00 Kč , datum splatnosti 07.11.2023


Produkt

neuhrazené přeplatky elektřiny odběr misto: ***, ***, plynu ***


Požadované řešení

požadujeme nez uvedené vyúčtované přeplatky
za elektřinu - řadné fakturace:
za elektřinu - dan doklad č.***/ VS: ***
č.***/ VS: ***
za plyn - dan.doklad č.***/ VS:***

vyplatit převodem na čísla učtu, uvedeno ve smlouvách.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 14:39, před rokem

Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.], v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Lidová energie s.r.o., Kollárova 2346/2, 586 01 Jihlava. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 11:03, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.